Søger specifikt Access Point

  • Kære Tweakere:


    Jeg har søgt på EDBPriser, Smallbuildernet og Google - uden et brugbart resultat/produkt.


    Jeg skal bruge et Accespoint med Dual-Band + Guest Network. Den skal kunne bruge 2 x SSID på samme tid. Kan finde en del hvor man ENTEN kan bruge 2.4Ghz ELLER 5Ghz... Ikke begge på én gang.
    Da jeg endelig fandt et produkt der så KUNNE dette, havde det intet Guest network :(


    Prisen må helst ikke ryge over 1200-1500,-


    Anyone ???



    Jan

  • Det ligner mere og mere en extra router, frem for et access point. Det er ikke til at finde noget det kan det jeg vil :)


    Mine muligheder lige nu er:


    Netgear WNDR3400


    eller


    Dlink DIR-825 (Tak til jakobask)



    Jeg er meget Dlink mand, da jeg altid har arbejdet med deres interface, men vil gerne høre for/imod på begge produkter....


    Mvh. Jan

  • Jeg bliver nødt til at høre, hvad skal du bruge den ekstra radio som dualband tilbyder?
    Den ene til dit almindelige og den anden til dit gæstenetværk?


    Problemet med det er at rigtigt mange dualband routere, er begrænset til at den ene radio kører 2.4GHz og den anden 5GHz (dir-825 rev. b inklusive (har lige tjekket på min egen som bruger dlinks standard firmware)).


    Derfor understøtter nogle routere (f.eks. dir-825, muligheden for et gæste SSID, altså et ekstra SSID på en radio), spørgsmålet må være, er du sikker på at du har brug for en dual band router?


    Igen, hvis standard firmwaren ikke understøtter flere SSID per radio, kan en tredjepartsfirmware være en løsning.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Jeg har en Dlink DIR-655 som står i det ene hjørne af mit hus, og den trådløse dækning til hele huset er ikke specielt god (mange mure + afstand). Jeg vil så sætte et Accesspoint op i den anden ende, som skal kunne:


    Streame HD video til mit TV og min iPad (Dertil 5Ghz). Ungerne har hver en iPod og en fælles PC (Dertil 2.4Ghz). Gæstebetværk er som nød net til min Nabo (Han har allerede det samme til mig - altså et gæstenet jeg kan logge på hvis mit eget net går ned).


    Jeg ved godt det kan lyde som et luksus problem/opsætning, men når det nu ikke er specielt svært og dyrt, hvorfor så ikke gøre det.... Og inden du/I spørger om kabeltræk, så vil det kræve for meget kabel, da diverse udstyr ikke står i samme rum. Desuden vil konen ikke se flere kabler, så den nye router/AP kan står oppe på vores tøjskab i soveværelset, og derved være gemt væk for fruens øje ;)


    Status: 5Ghz til HD Stream (Kun mig/Konen). 2.4Ghz som alm WLAN i huset (Ungerne). Gæstenet til Naboen.