Tastatur til FPS-gamer

  • Dav Tweak, long time no see :)


    Jeg søger jeres hjælp til at finde mig et nyt tastatur (eller forslå mulige tastaturer).
    Jeres forslag kan både være baseret på noget i har hørt, noget i har prøvet, noget i savler over eller det i selv har valgt.
    Jeg står i den ubehagelige situation, at mit, efterhånden meget gamle, Steelkeys 6G har endt sine dage. Enter-tasten virker ikke mere, så det er ved at være på høje tid kan i nok høre.
    Brug af tastaturet: Der skal skrives nogle skoleopgave de kommende par år, men det er særligt til spil som Call of Duty og Battlefield at tastaturet skal vise sit værd.
    Krav: Jeg kræver ingen fancy displays eller makroer. Det ville være fedt hvis tastaturet var illumineret.
    Budget: Er ikke begrænset af økonomi, så hvis det er dyrt, skal det blot være pengene værd. Guldbelagte og diamantbesatte tastaturer er med andre ord off limits ;)
    Jeg har naturligvis selv noget i tankerne, men jeg vil ikke afsløre mine tanker nu, så risikerer vi bare at i glemmer dem i selv havde i tankerne.


    Fyr løs gamers :)

  • Er du til flade eller alm taster?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Er du til flade eller alm taster?


    Kan vel leve med begge dele, men for øjeblikket har jeg almindelige taster og det er ligesom det jeg er vant til :)




    Kommer ikke til at bruge de makro-knapper, så de fylder bare og er i forvejen lidt pladstrængt her på mit bord. Stiller ikke krav til et lille keyboard, det skal bare ikke være stort ;)
    Tak for dit forslag.

  • Lækkert med halv dyrt, http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4397299


    http://store.razerzone.com/sto…35156900/themeID.26460500


    Har lidt ekstra taster men ikke noget vildt. Har en kammi der har det og han er rigtig godt tilfreds.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Gik selv fra et Razer Tarantula til Logitech Illuminated. Det er kompakt, pænt, flade og lydløse taster. Personligt synes jeg det er lysår bedre at skrive på end Tarantula og G15 og det giver mig ikke prolemer i BC2 - er det eneste online fps jeg spiller pt. :)


    Skrev elsamensopgaver på det tidligere på sommeren og må sige at det ikke var et dårligt valg.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Gik selv fra et Razer Tarantula til Logitech Illuminated. Det er kompakt, pænt, flade og lydløse taster. Personligt synes jeg det er lysår bedre at skrive på end Tarantula og G15 og det giver mig ikke prolemer i BC2 - er det eneste online fps jeg spiller pt. :)


    Skrev elsamensopgaver på det tidligere på sommeren og må sige at det ikke var et dårligt valg.


    ja tarantula larmer godt nok lidt..
    Men er der nogle der kan svare på om Blackwidow Larmer? og eventuelt nogle erfaringer i selv har opleveT?

  • Jeg har lige købt steelseries shift, det er ret lækkert synes jeg. Man kan skifte keysets på den og der kommer helt sikkert et til bl.a. Bf3 og mw3 ellers har de også et standard fps. Layout til den, men den er ikke billig og lille er den heller ikke. :D

  • Logitech Illuminated for også min stemme.


    Har selv et og det funker bare :)


    Før havde jeg et Microsoft Reclusa det kan også anbefales. Eneste problem med det er at det er en anelse for stort og fylder godt i landskabet.


    Men det har nogle gode taster som også er overraskende stille da tasterne er lidt mere hårde at trykke ned sammenlignet med andre tastaturer.

  • Jeg har et Razer Lycosa og det ser fedt ud, det er fedt at bruge, tasterne er rigtigt gode at bruge, især når det er mørkt, men keyboardet har en stor ulempe, nemlig den tilhørende TouchPad, for den er fecked up! Jeg har haft opdateret softwaren to gange og den anden gang har gjort at man nu ikke kan loade bruger softwaren og samtidig har det ikke løst problemet med TouchPad'en...problemet er, at når man hører musik i Windows Player vil TouchPad'ens fecked up-hed gøre at den pludselig springer fra et igangværende nummer til et nyt nummer, bare sådan uden varsel...


    Så du bør nok undgå lige det keyboard, hvilket er synd for det er et suverænt keyboard iøvrigt!


    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Logitech Illuminated for også min stemme.


    Det går det af 2 årsager, det er et vildt lækkert tastatur som ikke larmer og det virker temmelig holdbar efter min mening.
    Derudover er prisen rimelig fair og skulle det død pga mishandling fra gaming køber man jo bare et nyt.


    Nu skriver du FPS-gaming, men hvor mange taster bruger du af gangen da der jo er lavet specielle tastature som tillader mange taster trykkes ned og rigestreres hvor et normalt tastatur ikke tillader ret mange jo.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    jeg har også det lycosa, men jeg syns det larmer helt sygt i forhold til mange andre.. Men jeg har ikke haft nogle problemer med min touchpad..


    Min kæreste brokker sig også over støjen, men jeg hører intet :roller:


    Min touchpad har en anden mystisk fejl. I ny og næ så syntes keyboardet bare at det skal holde alle knapperne på det nede uendeligt, hvilket virkeligt ødelægger musik og video afspilning. USB stikket skal ud og ind igen for at fikse det. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har selv G19 Keyboard, havde Logitech Illuminated. Det var bare DOA (Knækket Q tast) men kan ikke anbefales hvis man gamer. Da man f.eks ikke kunne bruge mere end 2 knapper ad gangen. Og det er en ulempe hvis man skal "Frem, Hoppe og dukke" på samme tid :crazyeyes: Ellers et fedt keyboard, specielt hvis man skriver rigtig meget da det er helt lydløst :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af myrizzle
    Har selv G19 Keyboard, havde Logitech Illuminated. Det var bare DOA (Knækket Q tast) men kan ikke anbefales hvis man gamer. Da man f.eks ikke kunne bruge mere end 2 knapper ad gangen. Og det er en ulempe hvis man skal "Frem, Hoppe og dukke" på samme tid :crazyeyes: Ellers et fedt keyboard, specielt hvis man skriver rigtig meget da det er helt lydløst :9xo


    Say what kan da fint bruge tre taster på en gang med mit Illuminated.

  • mit go'e gamle G15 holder stadig efter godt 4-5 års intensiv brug, et par omgange cola og godt med slitage...


    Keyboardet er godt til gaming, programmering og længere tids skrivning, også selvom man ikke bruge display og makrotaster til noget.
    Et plus er at makrotasterne funker som F taster per default, noget der for mig er rimelig luksus når det kommer til at navigere i VS.


    Hvis du vil have et pokkers solidt tastatur, men ikke tager højde for tastaturstøj, så kan jeg anbefale at skaffe et mekanisk tastatur. De bygger gerne på de gamle clicky tastaturer fra IBM og funker glimrende i gaming og skrivning, plus at de har en lang holdbarhed (20+ år hvis man passer på dem)...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200