Ny Computer (Vurdering)

  • Hey, jeg står overfor at skulle købe ny computer, og ville hører hvordan dette setup lyder og om der måske er nogen der har nogen ændringer som kunne være interessante :)


    Intel® Core™ i7-2600K Processor
    Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155
    Lite-On Blu-Ray Writer iHBS112-37
    ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5
    Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB
    Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL8
    Fractal Design Define R3 Black Pearl
    Corsair HX 650W PSU


    hvordan lyder dette setup? desuden har jeg 4 2TB harddiske der skal monteres som lager ;)


    alt for længe siden jeg har rodet med sådan noget derfor jeg lige ville hører ad ved kendere først :)

  • ser fint ud havde det være mig havde jeg nok bare taget et lidt dyret motherboard, da du gerne skulle ha nogle rimelige phases til cpu, ram og vtt da du jo nok vil oc når du vælger en i7-2600k processor ^^;

  • har ingen ide om hvordan man OC'er :p min nuværende CPU skulle også være god til at OC men har aldrig prøvet, bruger pt. en i7-920 med D0 tror jeg nok det hedder. :)


    men hvilket bundkort vil du anbefale så hvis det nu er?

  • en af mine venner som købte sit Sandy Bridge system for ik længe siden købte et ASUS P8Z68-V Pro til små 1300kr og han har brugt Asus TurboV Evo til at tune hans i7-2600k med mener den køre 4.5ghz el. noget med en Corsair H70 110% stabil.


    det er sådan et "one click" program som genstarter computer nogle gange for at tjekke hvor meget den kan oc selv og til max hvor den er stabil.


    han skiftede fra en i5-750.


    skulle jeg upgrade min Intel Core i7-860 Lynnfield og Asus Maximus III Gene blev det nok til en i7-2600K og et Asus Maximus IV Gene-Z da jeg er utroligt glad for mit Maximus III Gene men gider ik spilde penge på Sandy Bridge da jeg alligevel ik har problemer med at trække de nyere spil :))

  • Gene-Z kortet har jeg også kigget på men der er kun 2x PCI-Express ikke? og intet andet ?



    men det er jo sikkert også fint? hvad betyder det der sandy bridge egentlig? har slet ikke sat mig ind i det, vi bare have mig en ny maskine ;)

  • Er det ikke lidt "spild" af penge at gå fra en 920 til 2600k? Ville pengene ikke være bedre givet ud på et større gfx super køling og så bruge lidt tid på at OC den 920? Den har jo så meget power liggende, du slet ikke drager nytte af.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Thomas8950
    Gene-Z kortet har jeg også kigget på men der er kun 2x PCI-Express ikke? og intet andet ?



    men det er jo sikkert også fint? hvad betyder det der sandy bridge egentlig? har slet ikke sat mig ind i det, vi bare have mig en ny maskine ;)


    der er 2xPCI-Express x16 (2x8) og 1xPCI-Express x4.


    Sandy Bridge er codename på Intel Core i5 & i7 til LGA1155.

  • Ville også overclocke din nuværende cpu.


    Der folk som køre i7 920 D0 ved 4.5 ghz så...


    Er alligevel en del mere end de stock 2.66 ghz...


    Kræver bare ordenlig køling at få 4 ghz.


    Evt smid lidt penge efter nogen bedre ram (hvis dine ram ikke kan klare f eks 2000mhz)


    Og hvis du har problemer med at køre spil så smid efter et bedre grafik kort.


    i7 920 < i7 2600k vil ingen forskel gøre, vil bare være penge ud af vinduet.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Gene-z er jo et z68 chipset, så det ville jeg helt klart vælge da du får en del flere features, og på nogle, flere phaser (stabile overclock og stabilitet generelt). Sabertooth er mere look end det er performance, men du må jo afgøre om du skal bruge de ekstra ting man får med et z68. Her er lidt om Gene-z og dens features/specs: http://www.asus.com/Motherboar…aximus_IV_GENEZ/#overview

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1


  • har det Maximus du linker til også turboV Evo?
    jeg skal også snart sammensætte en ny com. og det kan meget vel blive et af de 2 bundkort du linker til der jeg vil benytte.
    hvad er pro´s og con´s ved micro atx kontra atx? for umiddelbart viljeg da foretrække et atx i et midi tower.
    er der forskel på lydkvaliteten? for det ser ud til at Maximus kortet har Xfi chip indbygget hvor p8z68 kortet har realtek.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Von-Schlausen


    har det Maximus du linker til også turboV Evo?
    jeg skal også snart sammensætte en ny com. og det kan meget vel blive et af de 2 bundkort du linker til der jeg vil benytte.
    hvad er pro´s og con´s ved micro atx kontra atx? for umiddelbart viljeg da foretrække et atx i et midi tower.
    er der forskel på lydkvaliteten? for det ser ud til at Maximus kortet har Xfi chip indbygget hvor p8z68 kortet har realtek.


    ja den har, mit Asus Maximus III Gene har os TurboV


    Asus Maximus IV Gene-Z Special Features:


    ASUS TurboV EVO :
    - CPU Level Up


    :razz:

  • Altså for det første.. Så vil du oplever ingen forskel i nuværrende CPU til den du vil købe.. Der er ikke kæmpe forskel, og slet ikke pengene værd da..


    Så vil da kraftigt fraråde dig til at købe nyt..


    Intel kommer alligevel med ny platform i slutningen af dette år eller starten af næste år - så det vil du få langt mere ud af :9xo evt søg på Intel LGA2011 - det hedder den nye sokkel..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650