Kan jeg teste om mit gfx er defekt?

  • Som overskriften siger, har jeg brug for at teste om mit grafikkort er gået i stykker.


    Min maskine vil ikke boote op længere - det hele startede med et crash i Crysis 2.
    Maskinen bootede, men ville ikke boote fra HD. Efter lidt tid, gik det i orden og jeg kørte chkdisk og alle diagnosticerings værktøjer jeg kunne finde i win7, uden der blev fundet noget fejl.¨


    Men nu vil computeren slet ikke boote. Skærmen tænder ikke men står bare standby.
    HD kører og det samme gør blæsere på både CPU og graffikkort. Jeg har forsøgt at pille diverse HD, DVD, RAM fra et efter et, men stadig ingen boot. Hvis jeg prøver at pille mit grafikkort ud og starter maskinen, så kører blæserne på cpu og maskine i 2 sek og så går strømmen - jeg ved ikke om det er normalt...


    Jeg kører med et lidt gammelt setup, men det hr virket fint indtil nu :)
    CPU: Intel core duo 2.66GHZ
    Mobo: ASus P5N-E SLI
    Gfx: Asus EAS1950Pro 256mb
    4 GB ram


    Håber nogen kan hjælpe :D


    Mvh
    Jakob

  • Hvilken psu kører du med?
    Jeg sidder selv med et system der minder om dit jeg ikke kan få liv i. Det første jeg ville gøre er at lave en memtest på dine ram, google det og du finder ud af hvordan du gør.


    Mvh

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • ja og tjek at dine strøm stik sidder godt nok i psu og grafikkortet. tag evt grafikkortet ud og sæt det i igen.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Undskyld den sene tilbagemelding...


    Det er en Antec 500W psu.
    Jeg kan ikke køre en memtest. Min maskine vil slet ikke boote :(


    Jeg har forsøgt at tage mit kort ud, men det hjalp ikke og det ser ud til stikkene sidder som de skal.


    Jeg er der, hvor jeg er ret sikker på at jeg skal have skiftet et par dele... Men det ville bare være rart, hvis jeg på en eller anden måde kunne vide hvad der skulle skiftes og jeg håbede nogen kendte en smart måde til at teste om det var mit grafikkort den var gal med :)

  • Samme situation jeg sidder i, den vil ikke boote og kan ikke teste ram.
    Hvor bor du henne i landet? Kender du evt en der bor i nærheden du kan teste det hos?


    Mvh

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurge
    Hvor bor du henne i landet? Kender du evt en der bor i nærheden du kan teste det hos?


    Mvh


    Hvorfor tænkte jeg ikke selv på det :O :O


    Jow jeg gør - det er vejen frem ;)


    Tak for alle svarene.


    Mvh
    Jakob