• Psu: Corsair 650w
    MTB: Asus m4a79xtd evo
    GFX: Gigabyte 6870
    CPU: AMD phenom 2 x6 1055



    Hej, jeg bygget mig en maskine for første gang for et halv år siden og alt er gået, som det skal.


    Indtil nu Jeg kommer hjem fra ferie, og min maskine tænder, men på min monitor står der "no signal" Alt ser ud til at kører, men cpu møllen drejer ikke rundt.


    Det underlige er at 1 ud 50 virker den helt, som den skal og alt fungere, men når jeg så slukker ned i windows, og tænder igen, så gider den ikke igen.


    Har prøvet forskellige ting, såsom at nulstille bios, taget batteriet ud osv. Desværre har jeg ikke adgang til en reserve psu eller GFX så jeg kan prøve på en billig måde om at udskifte dem vil virke..

    Jeg har fået at vide at det nok er psu den er galt med, men vil lige have en second opinion.


    På forhånd tak.

  • Har du prøvet at presse dit GFX længere ind i PCI porten(kan være den sidder løst)
    Det problem har jeg oplevet og det fixede problemet med at der stod no signal på min monitor.


    Håber du kunne bruge mit råd


    ////Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ripjaws
    Har du prøvet at presse dit GFX længere ind i PCI porten(kan være den sidder løst)
    Det problem har jeg oplevet og det fixede problemet med at der stod no signal på min monitor.


    Håber du kunne bruge mit råd


    ////Ripjaws


    Tak for rådet, desværre virker det ikke.

  • Har du prøvet at opdatere BIOS, jeg kan se på asus' hjemmeside, at det bundkort kan have problemer med at hænge under POST, som er et problem de har løst i den nyeste BIOS opdatering.


    Med sådanne problemer er det som regel en god ide at frakoble alt fra computer som ikke er absolut nødvendigt for at den kan starte op.


    Dvs. ingen harddiske eller cd/dvd drev, kun en stik ram, intet keyboard/mus osv.


    Ellers er den eneste mulighed at bide i det sure æble og teste med andre komponenter(eller teste komponenter i anden computer), men det du beskriver kan være forårsaget af rigtigt mange ting, psu, gpu, bundkort osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvad kan der være sket medens du har været på ferie ? Har nogen lånt den ? så spørg vedkommende om handlingsforløb. Har powerkabel været afbrudt/slukket ? så kan det være bios-batteri, der skal skiftes. Bios sættes op igen og saves.
    Et godt gæt er PSU, som nævnt. Man finder/låner en anden der passer og prøver med.
    Hvis du er typen, der kører med computeren dag og nat, kan det også være harddisk-lejet, der har sat sig. Så prøv at pille power fra den harddisk og boot på noget andet (windows dvd ? eller linux dvd).
    Du kan også prøve med et andet grafikkort. Det vigtigste er næsten at finde årsagen uden at bruge penge. 8o