Opgradering - men hvordan?

  • Min gamle computer står efterhånden og skriger lidt til mig, da den ikke rigtig bliver brugt efter jeg fik min nye for ca 7 måneder siden.


    I den forbindelse kunne jeg evt godt tænke mig at få den opgraderet så også den kan benyttes til at spille på - både som gamer computer nr 2, men også til når jeg får besøg af andre fellow gamere.


    Computeren indeholder nedenstående hardware.


    - CPU: Q6600 @2,4 GHz
    - Bundkort: Gigabyte P35-DS3
    - Ram: 4GB DDR2
    - Harddiske: 1 stk 320 GB og 1 stk 80 GB (til Windows). Tror de er af mærket WD, men de er nok ca. 5 år gamle.
    - Grafikkort: GTX 260
    - PSU: Corsair HX520
    - Kabinet: P182


    Jeg havde egentlig tænkt mig at genbruge kabinettet og EVT. PSU'en hvis den ellers er stor nok til opgraderingen. Muligvis også harddihskene, men omvendt er jeg lidt i tvivl om de stadig er gode nok.


    Nogen med et godt forslag til opgraderingskomponenter? Computeren skulle gerne kunne køre eks BF3 tilfredsstillende, men omvendt skal det ikke være en ny super computer.


    Computeren skal køre med Windows 7 64 bit.


    Jeg er naturligvis også interesseret i at sælge nogle af komponenterne såfremt opgraderingen bliver en realitet?!


    Ville blive super glad for en samlet oversigt over de komponenter som der skal opgraderes og hvad opgraderingen samlet vil koste.


    På forhånd mange tak for hjælpen og fortsat god sommer


    //Roldsgaard

  • Se om du kan OC din CPU til 3-3,6ghz og så evt et nyt grafikkort.


    Ellers skal du over i noget Sandy 2500k eller noget i den stil.


    Nu hvor du vil køre win7 er en SSD efter min mening en klasse investering ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg ville købe følgende:


    Køler: evt. Corsair H60 og se om ikke du kan få cpu op på de 3-3,6ghz.


    Grafikkort: hd6950 eller gtx560 - hvis du har lidt mere sp hd6970 eller gtx570


    PSU: med kraftigt oc og større gfx, så ville jeg gå op i en kvalitetspsu på omkring de 700w


    HDD/SSD: En 120gb Vertex 3, Corsair Force 3/GT samt en 1tb WD Black til lager.


    Med det vill du ikke have problemer med at køre nogen spil :)
    Hvis ikke cpu vil oc, så kan du købe nyt bundkort/cpu/ram og bruge køleren der.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har kigget lidt på de opgraderingskits inde hos Komplett og de ser faktisk ganske udemærket ud, MEN....de har eks. ikke en opgraderingspakke indeholdende en i-2500k procesaor (som efter sigende skulle være ganske udemærket).


    Jeg har fundet frem til følgende:


    - ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 (kr. 1.229)
    - Intel® Core™ i5-2500K Processor (kr. 1.349)
    - Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 (kr. 549)
    - Corsair H60 Hydro Series CPU Køler (kr. 545)
    - Corsair HX 650W PSU (kr. 789)
    - Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-37 (kr. 429)
    - MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX "Twin Frozr III PE" (kr. 2.399)
    - 2 stk. Western Digital Caviar® Blue 500GB (kr. 538)


    I alt = kr. 7.827,-


    ...vil som sagt gerne genbruge mit P182 Antec kabinet - hvis det er stort nok?!


    Synes bare ovenstående bliver lige rigeligt dyrt ifht hvad jeg havde forventet mig.


    Nogen ændringsforslag? Er den ekstra køler unødvendig? Er min nuværende strømforsyning stor nok til ovenstående opgradering?


    Hvad med grafikkortet? Er det "for stort" eller kan jeg evt nøjes med mindre?


    Nogen kloge bud?


    PS. Vil gerne have Intel og gerne en af de nye sandy bridge.


    Tak for hjælpen.


    PS. Skulle jeg evt. i stedet sælge hele min gamle computere - inkl. kabinet og derved opnå en evt. højere pris end ved at sælge delene hver for sig? Hvad tror I min oprindelige computer evt. kan sælges for samlet?