Intels next Cpu

  • HOL har fundet lidt test af et enginering sample. Men det er vidst også det eneste om deres performance man kender og da det er et enginering sample vil jeg ikke mene, at der er meget hold i det.


    Derudover tilføjer den - som HOL skriver - 3D trigate teknologi til CPU'erne så der kommer endnu en dimension på transistorerne, hvilket skulle øge performance.


    Men umiddelbart tror jeg personligt ikke, at der bliver et "giant leap" i performance, som der var med Sandy Bridge. Bl.a. fordi trigate er en ny teknologi og det som alt andet, tager tid at køre ind og udnytte fuldt - det siger min erfaring mig i hvert fald ;)


    Men GFX på Ivy ser interessant ud, da det kan køre DirectX11, så det er nok der, at det største spring kommer.


    Men glæder mig da helt klart til at se nogle reelle tests og sådan af det :P

  • Ved ikke om jeg vil sige at det er risikabelt. De sætter det ikke på gaden medmindre der er en fordel i forhold til det gamle, ellers tjener de jo ingen penge. Jeg vil så også sige hvad Intel viste af innovation med sandy bridge, så venter jeg ligeså spændt på Ivy. Specielt deres hybrid grafikkort teknologi