Problem med Lyd. (headset/mic)

  • Hey


    Kender en der lige fået det her nye usb headset (Razer megalodon)


    Problemet er bare at man kan hører hans in-game sounds over hans mic. (også ekko så man kan høre sig selv) problemet sker over alle tale programmer skype, mumble osv.


    Har har prøvet at ændre i de forskellige lydinstillinger, men svært når der er en del forskellige instillinger.


    Han har prøvet hans gamle headset igen, men samme problem. problemet kom efter han satte det nye headset i. Før var der intet galt med det gamle headset.


    nogen der har en løsning eller nogle muligheder for en fix. (Han bruger Window7.)

  • Har det på engelsk så det får du det på.


    Gå ind i "playback devices" og højreklik på den gældende lydenhed og tryk "properties".


    Her går du så ind i "levels" scroller ned i bunden hvor der gerne skulle stå "microphone", hvilken man trykker på den lille højtaler, så den mutes.


    Hvis han benytter en anden indgang end "microphone" til lydindgang, så er det den, han skal mute.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Han har nu prøvet at gå ind i levels nu, problemet er så at der er ikke nogle option for hans mic, kun hans lyd styrke.


    Hvordan finder han ud af hvilken anden lydingang han skal mute. han har deaktiveret alt andet end hans headset i playback og hans mic til headset i recording.


    Og med hensyn til ekkoet er ikke ham der kan høre sig selv. men os andre når vi fx taler på skype, mumble.

  • Hvis han nu prøver at gå derind igen - listen går længere ned end det man lige ser, så der skal scrolles. Har jeg nemlig selv overset lige da jeg fik Win7 :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nej det er da noget helt andet end min :)


    Har han noget tredjeparts software der styrer det så?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nope det underlige er at der ikke følger en driver med til det headset.


    Men da også underligt, at det også er begyndt at ske det samme på hans gamle ikke usb headset. Han har prøvet at geninstallere windows. men samme fejl.

  • Hej, for nyligt da jeg købte ny pc som jeg opgradredere med et Fatalyty pro lydkort skete det samme med mig da jeg installerede mit headset.


    Fejlen lå i at lydkortet på bundkortet ikke var slået fra inde i BIOS ( disable ), og derved blandede ICQ`erne sig.



    - Har han ekstra lydkort installeret ... ?



    ( Hvis JA, BIOS disable lydkort på bundkortet )




    mvh


    [D.v.F]TTH

  • hey [D.v.F]TTH.


    Har glemt at nævne at han bruger bærbar. men der må være et lydkort indbygget i det nye headset da det jo køre over usb samt ikke har brug for drivere. er også sådan en med så man kan skrue op og ned og ændre til surround eller stereo osv.


    så det kan da godt være lyden fra hans bærbar der stadig laver problemer med hans headset. men han testet også på en gamle stationær og samme problem skete hvor der heller ikke er nyt lydkort i.

  • Hjælper det hvos han disabler microfonen på selve den bærbare?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H