Hjælp med computer der fryser

  • Hey jeg har lige samlet en computer der består af følgende:


    Bundkort: ASUS P8Z68-V Pro
    CPU: Core i5 I5-2500K
    CPU køler: Noctua NH-D14
    SSD: OCZ Agility 3 60GB
    RAM: 2 x 4GB G.Skill DDR3 PC3-12800 C9 RipjawsX
    HDD: WD Caviar Green WD10EARS 1 TB
    PSU: Corsair AX750
    Kabinet: Fractal Design Define R3
    Lydkort: Asus Xonar Essence STX


    Problemet er bare at den nogle gange fryser hvis jeg browser rundt på nettet eller desktop, hvilket jeg synes er noget underligt fordi den fint kan klare at køre prime95 med blend og fuldt ram brug i 24 timer uden der sker noget ved det.


    CPU og RAM er heller ikke overclocket, kører bare ud fra den sætting der hedder default i Asus bios.


    Jeg skulle mene at alle drivers er de nyeste versioner hentet direkte fra producenternes hjemmesider.


    Umiddelbart tænker jeg på at det eventuelt kunne være min SSD, men hvis der var nogen der kunne komme med en løsning på hvorfor computeren fryser ville jeg være meget taknemmelig.

  • Tja... en af de første ting du kan prøve er at frakoble alt udstyr der ikke er nødvendigt for at bruge computeren.


    Dvs. ingen optiske drev, ingen lydkort, kun 1 harddisk, kun 1 stick RAM osv.


    Hvis du tror det kan være SSDen kan du jo meget passende prøve at installere windows på din harddisk og se om den så laver det samme nummer.


    Evt. kan du prøve med de drivere der fulgte med hardwaren.


    Har du opdateret BIOS og firmware på din SSD?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.