PC-setup til 8-9000 kr

  • Jeg skal til at have en ny computer som skal bruges til gaming, men også 3D programmer.


    Jeg har allerede en 750W PSU, så dette skal jeg vel ikke have?


    Jeg vil også gerne have en SSD disk installeret (60GB er nok)


    Kabinettet behøves ikke være noget fancy. Og foruden SSD disken, vil jeg gerne have en harddisk på 500-750GB (ikke nødvendigt større) men hvis der ikke er forskel på prisen så må den gerne være større


    CPU+køler/blæser?


    RAM?


    Kabinet?


    Bun-
    dkort?


    Grafikkort?


    Harddisk + SSD harddisk


    Computeren må gerne være "lydløs". Min erfaring er at grafikkortet plejer at larme......


    Har I nogle gode forslag?

  • Det skulle være mere end rigeligt som PSU ja ;)


    Det skulle efter sigende være lavere end min køler og den larmer stort set ikke. Det er kun når jeg lytter efter, at jeg lægger mærke til den ;)


    Men ellers er en hyper 212+ et godt alternativ. Det er så ren luft, men skulle være mere lydløs, men mener ikke at den performer nær så godt.


    Men ja et Fractal Design R3 er også et godt alternativ mht. kabinet. Har selv et og er godt tilfreds med det :)


    Forresten ville jeg nok også vælge disse ram i stedet: http://www.memoryc.com/compute…e88824dualchannelkit.html eller: http://www.memoryc.com/compute…erpc312800cl9dualkit.html

  • Jeg synes godt nok det er en billig harddisk den på 1TB. Det er ikke fordi den er langsom og der er noget hurtigere, eller er de bare så billige nu?


    De RAM du linker til er det nogen der findes på edbpriser eller på komplett, for jeg kan ikke finde dem hvis jeg søger på google

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Jeg synes godt nok det er en billig harddisk den på 1TB. Det er ikke fordi den er langsom og der er noget hurtigere, eller er de bare så billige nu?


    De RAM du linker til er det nogen der findes på edbpriser eller på komplett, for jeg kan ikke finde dem hvis jeg søger på google


    Green harddiske (miljøvenlige) er ofte billigere, dog langsomme.
    Men det er der SSD'en i listen kommer ind, og gør alt hurtigere (Windows boot, generelle applikationer, spil mm).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Jeg synes godt nok det er en billig harddisk den på 1TB. Det er ikke fordi den er langsom og der er noget hurtigere, eller er de bare så billige nu?


    De RAM du linker til er det nogen der findes på edbpriser eller på komplett, for jeg kan ikke finde dem hvis jeg søger på google


    Ja alm hdd koster ikke det store mere. Hvad memoryc angår kan du roligt handle med dem, det ligger godt nok i Irland med er så vidt jeg ved ejet af en dansker, har selv bestilt derfra flere gange uden problemer.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Rabbits Intel build er bestemt værd at kigge på. Du kan også evt. tage et Radeon HD6970 i stedet for gtx570, da de begge er rigtig gode kort, som ligger meget tæt på hinanden.
    Hvis der skal købes indenfor de næste 14 dage, så ville jeg tage noget 2500k eller 2600k cpu. Hvis der går lidt længere, så ville jeg som Rabbit er inde på, gice AMDs nye dreng et kig - men jeg er så også lidt sf en sucker for AMD. De gør noget med deres pris/performance som jeg er heæt vild med :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Så vidt jeg ved handles rammene ikke i DK desværre.


    Men som sagt har jeg også et Fractal kabinet selv, tog sådan set bare det nexus fordi det kostede det samme og jeg lige stødte på det - så mest for sjov og fordi det ikke betyder det store ;)


    Men ja som Renegger siger så er HD6970 helt klart også værd at kigge på. Måske et HD6950 2GB, hvis du vil flashe ;)

  • Har ikke hørt en green, men har selv en black og den larmer da lidt. Min samsung F3 siger derimod ikke et pip. Tror ikke du kan mærke den store forskel i hastighed.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Forskellen på de to er vel "spindelhastigheden" samt dataoverførselshastigheden (300mb/s for green og 600mb/s for black)
    Men du vil nok ikke mærke megen forskel hvis du har en SSD oveni hatten til dit windows... det er måske kun hvis du skal flytte filer fra en hardisk til den anden (tror det er rimeligt minimalt?)

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Black er den hurtige Green den langsomme. Det er lidt avanceret at sige lige hvad der på det tekniske niveau gør den hurtigere. Synes ikke min Black larmer ret meget, men den er en hel del hurtigere end en Green.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Men så bliver det lidt sjovt, for i mit link er der en 1,5TB green og en 1TB green, og den 1,5TB er Sata 600 og 6GB/s, altså det samme som black. Så den 1,5TB green burde vel være mere stille end black


    Måske jeg bare skulle tage den 1TB green:-)

  • Hverken Green eller Black kan udnytte 600gbit sata, så lige det aspekt skal du ikke fokusere så meget på.


    Hvis alle dine programmer og spil er installeret på SSD, så er det ligegyldigt om du køber Green eller Black, da det kun er til lagerdisk. Hvis du kun har OS på ssd og dine spil skal lægges på den alm. HDD, så ville jeg tage en Black.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • +1 til Renegger


    Jeg har kun en Black i min gamer og den larmer stort set ikke når jeg har fået windows op at køre. Under spil larmer den faktisk slet ikke også når jeg ikke har lyd på ;)

  • Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Køler
    ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155
    Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL8
    Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB
    Western Digital Caviar® Black 1TB
    Intel® Core™ i5-2500K Processor
    Fractal Design Define R3 Black Pearl


    Pris: 5640 kr ved komplett ...


    Af GFX ville jeg så købe 2x 6950 1GB:


    http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser


    Rigtig fornuftig pris, og yder godt i Crossfire - Et hurtigt samlet bud bliver altså:


    Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Køler
    ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155
    Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL8
    Corsair SSD Force Series™ 3, 60GB
    Western Digital Caviar® Black 1TB
    Intel® Core™ i5-2500K Processor
    Fractal Design Define R3 Black Pearl
    2x 6950 1GB (Crossfire)


    Samlet pris: 8525 kr.


    Mon jeg har glemt noget ? :D ... Ikke brugt mange sek på at se på bundkort osv, bare valgt det tidligere i tråden, mere for at vise at man kan få 6950 Crossfire til de penge også 8)


    6950 1GB Crossfire Review:
    http://www.tweaktown.com/artic…in_crossfire/index17.html

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Du bør nu overveje at tage de to HD6950 som Henrik- linker til i stedet, da det simpelthen er en fantastisk ydelse du får for de penge - Vi taler ydelse tæt på GTX590 og HD6990 til den halve pris og langt bedre ydelse end GTX580 til mindre :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H