larm fra cpu køler

  • min coolit vantage larmer alt for meget, blæseren kører 2500 rpm og pumpen kører 2100 rpm, jeg er 99% sikker på at det er blæseren der larmer, men jeg kan ikke skrue ned for den, har prøvet at stille profilen på vantagen men det hjælper bare ikke, og jeg kan ikke skrue ned for den på computeren så for skærmen jo ikke nok strøm:(
    hvis temp'en når over 50 grader kører den max rpm, men jeg går ud fra det vand temp,en de mener, men det såden set lidt ligemeget min cpu temå ligger på 44 grader og min vand temp på 30 grader?


    hvad gør jeg så?

  • Hvordan har du monteret den?


    JEg tænker på både blæserretning og strømtilslutning?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har en CoolIT ECO og den har jeg sat op ved at sætte pumpen på en Power-fan, så den altid kører på fuld - som den skal. Dernæst har jeg sat blæseren til case-fan og regulerer den via Asus AI Suite, hvor resten af mine blæsere også styres.


    Men hvilket bundkort har du?

  • Hvis den er ligesom Corsair's H kølere, så får du det bedste resultat ved at køre kold luft ind over radiatoren - hvilket så også vil give dig mindre larm, hvis den går efter temperatur.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    blæseren sidder i et stik som sidder i vantagen så det dur nok ikke :(


    Renegger hvad er det du mener?


    Ok. Måske du skulle prøve at remontere det hele tænker jeg? Men ellers prøv at sætte blæseren til bundkortet.


    Det Renegger mener er, at hvis du sætter blæseren til pull, så den suger luft ind i kabinettet vil temperaturen på vandet og CPU'en øjensynligt falde, da du derved får køligere luft gennem radiatoren i stedet for at den bruger den i forvejen opvarmede luft i kabinettet til at køle vandet.


    Men da min CoolIT aldrig kører med fuld, da den nærmest aldrig nærmer sig de 60 (mit threshold for fuld) synes jeg at det lyder mærkeligt, hvis det løser problemet. I så fald køler den dårligere end, hvad den burde gøre ;)