Filer fra bærbar-->PC

  • Jeg er lidt i tvivl om denne tråd skal være her eller i software forum'et, men nu prøver jeg her


    Jeg har både en bærbar og en stationær PC. Den bærbare bruger jeg på skolen, og den stationære derhjemme.


    Jeg vil gerne kunne overføre de ting jeg har lavet/downloadet på bærbaren på skolen til min stationære PC når jeg kommer hjem. Jeg har en mappe der hedder "Skole" og den skal være nøjagtig "synkroniseret" på begge computere, så jeg stort set ikke opdager at jeg sætter mig ved den stationære


    Hvordan gør jeg det nemmest, og kan jeg gøre det så det sker "automatisk" når jeg kommer hjem med min bærbar og den "fanger" mit trådløse netværk?


    Det er typisk nogle få filer og opgaver om dagen det drejer sig om, men mappen kan sagtens fylde 3-4 GB

  • Har du prøvet at kigge på noget som DropBox? det giver standard godt nok kun 2 gb, men mener du kan få op til 10gb ved og invite folk.


    Så ville du kunne have mappen 100% synkroniseret også hvis du skulle være så uheldig og glemme den bærbar i bussen, tabe den eller få begge dine computere nakket så vil din data stadig ligge i din dropbox og kan let hentes ned på en ny computer =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW