Mediestreamer, hvad for en? evt apple tv?

  • Hey..


    Har lige fundet ud af noget skide smart! :D
    Der findes en Mediestreamer box hehe...


    var nede ved en igår til en fest, og han viste mig hans D-link Boxee, og fuck det er da skiide smart!!


    Men findes der nogle der er beder eller smarter end den?
    Syntes den var lille, fix, fed Fjernbetjning, med tastertur på bagsiden osv.. skide smart...


    edit:
    Kan Apple TV gøre det samme? da jeg har alt i Mac her hjemme, iMac, iPhone og mAcBook, da jeg skifter over til mac fra pc, så kunne det jo være smart nok, hvis den kunne gøre det samme?? :)

  • Jeg vil give ham din kammi ret.


    Boxee Box'en er super lækker.
    Den afspiller ALT.
    Har prøvet at finde alle mulige og umulige klip og samples fra diverse kamera/telefoner/codecs,
    men den er pisseligeglad, den afspiller det bare. :)


    Men det er en dyr lille box for nogen.
    Nogen vil måske savne en harddisk i den.
    Det gør jeg ikke, da min PC altid er tændt når jeg er hjemme, og så spiller det jo bare over netværket.
    Og ud over det, har jeg også en lille 320 GB'er WD MyPassport ekstern disk, hvis nu osv.


    Tastaturet på bagsiden af fjernbetjeningen er cool nok, meen lidt udnødvendigt med mindre man vil
    sidde og surfe på nettet via Boxee'en.
    Det er da ok, hvis man lige hurtig skal finde en YouTube video, eller et bestemt TV program.
    Meeen, til web surfing bruger jeg nu stadig iPad 2'en fra sofaen, eller PC'en fra direktørstolen.

  • jeg er super tilfreds med min WD TV Live HD boks - den koster ca 1/3 af en Boxee og fylder intet ved i ens TV møbel.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Du skal være obs på at apple TV2 ikk understøtter 1080p materiale men kun 720p, dette gjorde at jeg valgte den fra og nu kører med Boxee på en computer og det spiller bare, det er kan kombineres med at du har dine film/musik liggende på en anden maskine.


    Xbmc skulle også være godt.


    PT kigger jeg på at bygge en dedikeret Mediamaskine på en ubuntu platform med xbmc eller boxee og så streame tingene fra min hjemmebyggede NAS =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    jeg er super tilfreds med min WD TV Live HD boks - den koster ca 1/3 af en Boxee og fylder intet ved i ens TV møbel.


    Boxee Box'en fylder altså heller ikke ret meget, og er formen på den super lækkert lavet.
    Ikke bare en kedelig firkantet flad box.


    Her ses den ved siden af min iPhone 4:
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/072011/boxeebox_iphone4_big_thumb.jpg]
    Klik på billedet for at se det i stor størrelse

  • Syntes at WD TV Live fungere super godt til langt de fleste brugere, selv lige solgt min udelukkende pga jeg skulle have flere funktioner, som fx backup, download osv samlet.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Du skal være obs på at apple TV2 ikk understøtter 1080p materiale men kun 720p, dette gjorde at jeg valgte den fra og nu kører med Boxee på en computer og det spiller bare, det er kan kombineres med at du har dine film/musik liggende på en anden maskine.


    Xbmc skulle også være godt.


    PT kigger jeg på at bygge en dedikeret Mediamaskine på en ubuntu platform med xbmc eller boxee og så streame tingene fra min hjemmebyggede NAS =)


    Det har du ret i, den kan ikke afspille 1080p. Hvilket jeg personligt synes er lidt øv. :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ


    Det har du ret i, den kan ikke afspille 1080p. Hvilket jeg personligt synes er lidt øv. :(


    Det er super øv da man altså sagtens kan se forskel på sådan noget som mit gamle P42g10 :S
    Havde den understøttet 1080P og så med et xmbc hack så havde den efter min mening været så godt som perfekt =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg har en Popcorn hour A-210 og den mener jeg er helt fantastisk.


    Jeg har installeret YAMJ softwaren på den, så hvergang der ligges nye film ind kører jeg et script som opdatere mit film katalog, med DVD covers samt IMDB ratings, og en kort oversigt over plottet i flimen samt skuespillere.


    Den er lidt dyr (1500kr), men den kan tilgengæld alt du har brug for. Du kan vælge kun at kører over netværket, eller du kan sætte en Harddisk i (så kan den faktisk fungere som en NAS server, selvom den ikke er voldsomt hurtigt).


    Den er nem at bruge også afspiller den stortset alle formater OG full hd film problemfrit.