Hvilke Green 2TB diske? (2stk Ik til raid)

  • ja som overskriften siger bruge 2stk Green 2TB diske men hvilke ska jeg tag? har kigget længe på WD20EARS men den har os nogle ulemper men stadig hvilken ska jeg tag har kigget på disse 3:


    WD20EARS (SATA-2)
    WD20EARX (SATA-3)
    ST2000DL00003 (SATA-3)


    ja der der ikke meget pris forskel og vil gerne ha en stabil disk jeg ka bruge i nogle år, min maskine står tændt 24-7 og har en WD5000AACS som os er en green disk og den funker endnu og køre rigtig godt syndes jeg ^^


    Priser:
    WD20EARS koster 528kr med fragt.


    WD20EARX koster 582kr med fragt.


    ST2000DL00003 koster 542kr med fragt.


    lidt hjælp til dette søges tak ^^

  • Seagates er hurtigst og bruger en anelse mere strøm. De skulle larme lige lidt og personligt er jeg godt tilfreds med min Seagate Green. Den er relativt hurtig til min htpc og den siger ikke en lyd.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • oki, har bare ik selv være så heldig med Seagate før i tiden, men hvem siger man ikke ka prøve igen ^^;


    har os fået linket dette review af Seagate disken og det ser enlig godt ud: http://www.storagereview.com/s…en_2tb_review_st2000dl003


    men vil gerne ha en disk som enlig ka holde et par år uden jeg ska tænke på noget og har ikke lyst til at miste data, og ja jeg ved godt at man ikke kan være 110% sikker med en harddisk men vil da gerne prøve at være det alligevel :razz:

  • Det med at være "sikker" i et par år kan du skyde en hvid pil efter, så må du lave en backup plan så du har dine data sikret. Jeg har personligt mistet tilliden til samtlige WD Green diske pga. deres headpark problemer at jeg er gået over til den nævnte Seagate som jeg bruger i min NAS.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Det med at være "sikker" i et par år kan du skyde en hvid pil efter, så må du lave en backup plan så du har dine data sikret. Jeg har personligt mistet tilliden til samtlige WD Green diske pga. deres headpark problemer at jeg er gået over til den nævnte Seagate som jeg bruger i min NAS.


    angående WD's headpark har ikke været et problem på min 500GB endnu, men igen ka jo være det kun er deres 2TB's som har det aner jeg ikke, og du så vel hva jeg skrev ik ayu? ved godt man ik ka være sikker, men skader jo aldrig at prøve :crazyeyes:

  • Jeg har haft mange Seagate et par WD og enkelte mærker som ikke eksisterer længere. Synes begge leverer gode diske og det er hip som hap om du vælger WD eller Seagate når vi taler fejl eller slitage.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har selv 2x 2TB Seagate Baracuda Green i min maskine, og det spiller sgu bare.
    Man kan godt høre når de starter op, men det er bestemt ikke noget der genere mig.


    Glimrende storage diske.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Må sige at mine Samsung F2 1.5TB green bare køre, dog ikke hvis man køre Raid da de ikke understøtter TLER/CCTL og derfor kan blive smidt af controlleren og også kan ske med hardware raid controllere selv i legacy mode.


    skal ikke køre raid alligevel og vil ikke ha Samsung's Green Diske da de bruger mere strøm end jeg synes er nødvendigt for en green disk men nok bare mig :razz:

  • hey har selv lige investeret i 2 stk af de der seagate barracuda green diske har lige fået sat dem i i dag. og har benchet lidt på dem og må sige jeg er ret imponeret..


    har indtil nu kørt med wd også i de bærbare jeg udskifter harddiske i og efter en periode hvor jeg ikke har haft andet som defekte og larmende diske fra wd både i min egen og med de dyre black diske er jeg gået over til at prøve noget seagate nu. og indtil videre er jeg ret imponeret over de green diske..


    jeg ville sige snup et par seagate green så går du ikke galt i byen. kan også se der er mest stemning for dme her inde.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1