Opsætning af NAS

  • Hej


    Jeg har fået fingre i en NAS server, en Synology DS411j, og jeg har installeret en 3 TB harddisk i den og alt køre fint, men nu har jeg nogle problemer jeg gerne vil have hjælp med.


    1. Hvordan opretter jeg en VPN eller på anden måde får kontakt med min NAS fra et eksternt netværk, og den skulle gerne dukke op på min pc som et netværksdrev ligesom man normalt har C:


    2: Hvilke krav stilles der til det eksterne netværk, således at jeg kan gøre det overnævnte ??


    3. Jeg har decryptede nogle DVD film ned på NAS' en, men når jeg spiller dem via PC, MAC eller PS3, så oplevede jeg at filmene hakker, hvad skyldes dette, og kan oplyse at jeg har en 50/5 mbit linie ? jeg ville gerne jeg kunne ligge alle min film ind på boksen og så nemt kunne se dem lige meget hvor jeg er ?


    4. Jeg har det problem at når jeg streamer mine film via PS3 så får jeg ikke Undertekster og heller ej alle de menuer som dukker op når man normalt spiller en dvd film, og ja de er blevet lagt ind med hele dvden, fordi spiller jeg via PC så kommer menuerne også frem...


    Håber der er nogen der kan hjælpe, eller evt vil tjene en skilling på at hjælpe mig, jeg kan kontaktes via email hti@hti.dk, da jeg ikke altid lige kommer herinde.


    Venlig Hilsen


    Henrik T. Iversen