qNap TS209, USB Disk synlig?

  • Hey


    Når jeg sætter en USB disk til min Nas, så havde jeg regnet med at jeg kunne "udbygge" min GB plads på den måde, men kan det passe man ikke kan det?


    Håber i forstår og kan hjælpe, syntes jeg har læst den skide manual igennem et par gange nu, uden svar :(


    Det skal lige sige, at mine 2 1.5TB diske der er i den nu, køre i Raid ! Spejl Diskene, eller hvad det hedder...
    Ved ikke om det evt kan være derfor jeg ikke kan se den under Volume Management

  • Er din USB harddisk formatteret i et filsystem som din NAS kan læse?


    Som udgangspunkt skal du nok heller ikke regne med at du kan lave det hele til et stort drev på X GB, så det er muligt at du skal lave en opdeling.


    Men jeg har ingen erfaring med en QNAP NAS, så jeg kan ikke sige præcis hvad du kan og ikke kan.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Er din USB harddisk formatteret i et filsystem som din NAS kan læse?


    Som udgangspunkt skal du nok heller ikke regne med at du kan lave det hele til et stort drev på X GB, så det er muligt at du skal lave en opdeling.


    Men jeg har ingen erfaring med en QNAP NAS, så jeg kan ikke sige præcis hvad du kan og ikke kan.


    Har lige prøvet at formater den over i NTFS og så er der også den anden der, men det ser ikke ud til at virke.. så tror måske det er pga de 2 andre diske køre i RAID1 :(

  • Nu har jeg luret lidt på QNAPs online manual og jeg tror stadigvæk ikke at du kan få en USB harddisk til at være en del af et fællesdrev sammen med dine RAID 1 diske.


    Du bliver nok nødt til at opsætte en ny "share" til den seperate usb disk, der står mere om det her i deres manual: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.