CPU = Chunky = Nysgerrighed

  • Hej
    Jeg har nu fået en ny CPU, da den anden var død :clap:


    Men så kigger jeg på den og den er mere, hvordan skal man sige det, chunky. Den første var mere "blødskåren" i kanterne, men denne her er mere firkantet med mere skarpe kanter.


    Hvordan kan det være? Umiddelbart tænker jeg, at det er for at forbedre køleevnen på fx større køleflader, som CoolIT ECO.

  • Nu ved jeg ikke hvad du refererer til, men hvis du tænker på den metalklump der sidder på din processor så er det en heatspreader, altså ikke selve processoren.


    Den sidder der for hjælpe med at fordele varme fra CPU kernen samt forhindre uheldige installationsfejl (man kunne risikere at brække lidt af CPU kernen, hvis man installerede forkert).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg mener selve heatspreaderen på cpu'en ja. Men den er mere Chunky end de CPU'er jeg før har set. Er der en mening med det?

  • Tja aner det ikke, jeg kan komme med nogle bud, men det er jo ikke meget værd.


    Det kan være skift at underleverandør, det kan være bedre eller billigere at gøre det på den måde.
    Tror ikke du får et klar uden at tage kontakt til producenten ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.