Trådløs internet i lejligheden

  • Hejsa, jeg ville gerne høre om der er nogen der ved hvordan jeg for trådløs internet.
    Jeg har allerede internet (En boks i væggen jeg kan sætte et ethernet kabel i)
    Problemet er at vi nu er oppe på 3 forskellige computere i forskellige rum :)


    Tak på forhånd :)


    Mvh.


    Martin

  • Du skal sandsynligvis bruge en trådløs router.


    En d-link dir-615 burde være udmærket til det: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du skal ha' sådan en trådløs router og forbinde den til 'boksen i væggen' med et ethernet kabel, hvorefter du sætter den trådløse router op og forbinder computerne med netværket. Det betyder så også at hver af de computere selvfølgelig skal have enten indbygget understøttelse af Wi-Fi eller du skal købe en trådløs adaptor til de af dem som ikke understøtter, og sådan en adaptor skal jo også installeres på computeren den skal forbinde til netværket.


    Jeg har forøvrigt sådan en DIR-615 liggende, er pakket ud men nåede aldrig at bruge den, da min søster og hendes mand valgte noget specielt mobilt bredbånd, som også kan bruges i deres ødegård i Sverige, så du kan sikkert købe routeren lidt billigere, uden at jeg tør love det...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

    Rettet en gang, sidst af Franner ().