1

søndag, 26. juni 2011, 17:30

hey står og vil have nye ram til mit nye setup da mine gamle giver mig lidt problemer..

er der nogen der har erfaring med nogle ram der virker godt til bundkortet? kan forstå der har været mange problemer med bundkortet rebooter et par gange pgra ram. hvad min egen gør med mine ocz platinum cl7 ram.

måske muhskin eller noget hvad har i?
og ville det være dumt at købe cl9 frem for cl8 og cl7?

tænkte på nogle ram som disse:

G.Skill Ripjaws x F3
http://www.proshop.dk/RAM/G.Skill-8GB-DDR3-1600MHz-(2x4)-2279646.html

G.skill Sniper
http://www.proshop.dk/RAM/G.Skill-8GB-DDR3-1600MHz-(2x4)-2279648.html

Corsair Vengeance
http://www.proshop.dk/RAM/Corsair-8GB-DDR3-1600MHz-(2x4)-2279693.html

Cpu: Intel Core I7 2600K
Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
GFX: ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP 2X SLI
Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
Køler: Corsair Hydro Series H50
kabinet: Antech Nine Hundred Two
PSU: Corsair TX-750W
Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
Logitech Performance MX/Logitech G19

2

søndag, 26. juni 2011, 19:47

Inden du køber nye RAM, har du så prøvet at teste computeren med memtest86+ for at finde ud af om det virkelig er rammene?

Har du opdateret BIOS? det hjælper ofte på ram kompatibilitets problemer.

Har du huske at sætte spændingsforskellen til det rammene kræver?

Evt. prøv at slække lidt på timings, hvis den ikke kan tage det de står på nu.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

søndag, 26. juni 2011, 23:39

har været inde og sætte volt og hastighed fast men så ryger min mulighed for autotuning ser det ud til.. og jeg har kun mulighed for 4 gb ram vil gerne have 8gb.

har bestemt mig mit spørgsmål lyder på hvilken ram jeg skulle vælge og om der er nogen der har sårlig/gode erfaringer med de forskellige typer der nu er.

4

mandag, 27. juni 2011, 04:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af basseger
har bestemt mig mit spørgsmål lyder på hvilken ram jeg skulle vælge og om der er nogen der har sårlig/gode erfaringer med de forskellige typer der nu er.

Det er også helt i orden, jeg syntes bare det var ærgeligt at "kassere" rammene hvis ustabilitet var den eneste årsag ;)

Umiddelbart ser det ud til at du får mere ud af en større frekvens end lavere timings på sandybridge (Kilde: xbitlabs), så hvis du ikke vil højere op end PC3-12800 rating, så syntes jeg du skal holde dig til et af de sæt du har fundet.

Derudover er det jo lidt tiltalende at man ikke skal forøge spændingsforskellen over de standard 1.5V, så det er måske meget smart at holde sig til et PC3-12800 sæt ved 1.5V.
Det er i hvert fald spild af penge at købe et sæt PC3-12800 RAM med 9-x-x-x timings som bruger mere end 1.5V.

De ripjaws du har fundet sælges også hos memoryc.com, om de er gode eller ej, skal jeg ikke kunne svare på, men flere herinde anbefaler dem.

Ellers er de Corsair Vengeance absolut også en mulighed, selvom de har en noget latterlig køleprofil.

Et alternativ som også er PC3-12800 RAM@1.5V er disse Corsair XMS3, så skal du bare købe flere af dem: LINK

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

5

mandag, 27. juni 2011, 06:14

du har lidt mere styr på det end jeg har kan jeg høre:-) men de der corsair vegeance synes jeg ser ud til mange har haft bøvl med nemlig efter de har skiftet system..

men har du hørt om andre der har købt de der ripjaws x som har personlig erfaring med dem? åbenbart kan man ikke stole på den der vendor liste fra asus over ram der er kompitabel da mine nuværende ram skulle være det..

6

mandag, 27. juni 2011, 07:37

Citeret

du har lidt mere styr på det end jeg har kan jeg høre:-) men de der corsair vegeance synes jeg ser ud til mange har haft bøvl med nemlig efter de har skiftet system..

men har du hørt om andre der har købt de der ripjaws x som har personlig erfaring med dem? åbenbart kan man ikke stole på den der vendor liste fra asus over ram der er kompitabel da mine nuværende ram skulle være det..

Desværre, det med personlig erfaring er altid en mangelvare, men det ser ud til at G.SKill har testet dine RAM med det bundkort: LINK

Men har du husket at opdatere BIOS osv? jeg kan se Asus har udsendt BIOS opdateringer for at forbedre RAM kompatibilitet, den sidste er ca 2 uger gammel, så der sker da noget.

Nu ved jeg ikke specifikt hvilke RAM du har, men jeg har læst et eller andet sted at sandybridges vist ikke er så glade for RAM der kræver mere end 1.65V, så hvis dine nuværende kræver noget over kan det være noget af årsagen til ustabiliteten.

EDIT: Nu ved jeg ikke specifikt hvad du tænker på, når du nævner autotuning, men hvis vi snakker automatiseret overclocking er det som regel noget ragelse.

Generelt gælder det naturligvis at hvis der er problemer med stabilitet er evt. OC noget af det første der ryger, når man forsøger at finde fejlen ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "RTM" (27.06.2011, 07:41)

7

tirsdag, 28. juni 2011, 00:48

havde bare forstået på at det skulle være ret stabilt at oc med autotuning med disse chipsæt. kan da godt værre jeg har forstået det forkert..

mine ram kræver 1.65 volt hvad bundkortet ikke er så glad for den går op i det røde når jeg smider den der op. køre nu manuelt med en frekvens på 1600mzh og 1.65 volt. bundkortet indentificere heller ikke mine ram så hurtige som de er. mener kun den siger pc 1033 mens jeg mener det er 12800.

har ikke opdateret bios endnu ved jeg godt jeg skal have gjort da der sikkert er kommet et par nye opdateringer siden jeg købte den. købte nogle af de første b3 der kom ud til danmark..

8

tirsdag, 28. juni 2011, 08:53

Citeret

mine ram kræver 1.65 volt hvad bundkortet ikke er så glad for den går op i det røde når jeg smider den der op. køre nu manuelt med en frekvens på 1600mzh og 1.65 volt. bundkortet indentificere heller ikke mine ram så hurtige som de er. mener kun den siger pc 1033 mens jeg mener det er 12800.

For at være rimelig overfor Asus, så er det også muligt at de RAM er kodet sådan i deres SPD (en slags profil for hvordan de skal opføre sig) og det er muligt at du selv skal sætte indstillingerne.

9

tirsdag, 28. juni 2011, 13:17

Fordi standarden for volt til ddr3 ram gik fra 1.65v på H55 X58 til 1.5v på de nye sandybridge platformer.

At den går op i "rød" fordi du vælger 1.65v betyder ikke en skid når de lavet til det.

Vil forslå de her ram som nogen af de bedste "high" end ram på marked sindsyg pris for 8gb af de her.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…all&pid=4975465

At forskellen på dem og f eks 1600mhz cl7-cl8 ikke er så stor igen er noget andet, men det satme pimp :P

Overvejer kraftigt selv at købe dem pga den lave pris.

Generelt er forskellen fra det ene ram kit til det andet på sandybridge hip som hap så længe vi snakker 1600mhz og ikke over cl9, Sandy får super meget ud af næsten alle ram så :P

OCZ's ram har fra hvad jeg har læst igennem tiderne også et noget blakket ryg for at være noget lort, det problem får du ihvertfald ikke hvis du køber et sæt Mushkin.

Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
Motherboard: Asus Sabertooth
Cooler: Noctua nh-d14
Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "khorngor" (28.06.2011, 13:19)

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

10

tirsdag, 28. juni 2011, 13:36

jeg vil sige kig på memoryc.com enden du køber ram fordi de har som regl bedre priser end proshop m.m.

du ka få de G.Skill Sniper ram i low-voltage for mindre end hva proshop ska ha for dem:

8GB G.Skill DDR3 PC3-12800 1600MHz Sniper Series (9-9-9-24) Dual Channel Low-voltage 1.25V til 658,06kr

el.

8GB G.Skill DDR3 PC3-14900 1866MHz Sniper Series (9-10-9-28) Dual Channel kit til 712,15kr

og de ska kun ha 42,84kr med normal post som tager 2~6 arbejdsdage hvis du vil ha dem med DHL og ska kun vente 1dag koster det dig 101,06kr

men synes helt klart memoryc.com er et sted at kigge, måske der jeg godt kunne finde på at købe mine næste ram når mine A-Data A-Data XPG™ Gaming Series DDR3-2000G AX3U2000GB2G9 9-9-9-24 ikke kan mere men går forhåbenlig et år el. to enden jeg skifter noget ud ^^

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "puma99dk|" (28.06.2011, 13:36)

11

tirsdag, 28. juni 2011, 22:04

Jeg har et par G.Skill af denne slags her:
http://www.memoryc.com/computermemory/dd…andybridge.html
(Burde have købt 8 gb)

De kører som smurt og har aldrig haft problemer med dem!

/DMT

LAPTOP (Win7 64-bit): Lenovo Thinkpad x121e (E-300)

12

tirsdag, 28. juni 2011, 22:47

ok mange tak for jeres råd. men har nok valgt at tage de der g skill ripjaws x f3 men hvad er forskellen på dem og sniper?? skulle sniper være bedre eller?

13

tirsdag, 28. juni 2011, 23:09

Citeret

ok mange tak for jeres råd. men har nok valgt at tage de der g skill ripjaws x f3 men hvad er forskellen på dem og sniper?? skulle sniper være bedre eller?

Nu antager jeg at du mener dem du har postet øverst i din tråd og du mener at du vil købe dem fra proshop.

Udfra hvad jeg kan se på g.skills hjemmeside er forskellen minimal: sniperog ripjawsx
Noget højde og længden på certifikationslisten.

14

onsdag, 29. juni 2011, 08:33

Citeret

Sniper kører med 1,25 volt så vidt jeg kan se, ellers er forskellen minimal og jeg ville ikke betale merprisen for sniper.

LAPTOP (Win7 64-bit): Lenovo Thinkpad x121e (E-300)

15

onsdag, 29. juni 2011, 09:00

ok takker snupper de der ripjaws så:-) jeg handler stort set alt mit hardware hos shg/proshop men tiden vil vise om jeg blir ved med det efter proshop har købt siden. synes de altid ligger i den billige ende og kan godt lide deres sidde også hvor jeg har alle mine kviteringer osv..

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.