Rødt lys på bundkort og intet signal ?

  • Hey alle der ude


    Jeg har lige fået samlet min nye com, og har startet den op for første gang, men når jeg tænder den så kommer der intet signal på slærmen. cpu-blæseren og kabinet blæserne køre. Plus at der er et rødt lys på bundkortet, som lyser.


    Det virker som om at den fungere, men der sker bare ikke noget på skærmen. Jeg er os bange for at der er noget galt.


    Hvad kan det være ?


    På forhånd tak.

  • Tjek manualen for dit bundkort.


    et rødt lys kan betyde mange ting, for det meste at en komponent ikke er sat ordentligt i.


    hvis du er sikker på at alle komponenter sidder ordentligt, så start simpelt med at tage alle løse komponenter ud (minus CPU og 1 RAM stang), derefter sæt én komponent i ad gangen, så bude du kunne få isoleret problemet hurtigt.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • hva med lige at komme med noget info omkring hardware så er det meget nemmere for folk at hjælpe dig..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • tjek at dit grafikkort er monteret korret og tjek at strøm stikkene er sat rigtigt i !

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii