Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 25. juni 2011, 10:08

Overvejer at udskifte ram og gfx på min macbook. Men skal det købes fra apple store eller kan man sagtens købe andre steder. Samt er det muligt at udskifte GFX?

Det er en generation 6 alu.

INTEL i7 3610QM
8 GB DDR3
250 SSD Harddisk
GTX 675m

2

lørdag, 25. juni 2011, 11:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af holy-me
Overvejer at udskifte ram og gfx på min macbook. Men skal det købes fra apple store eller kan man sagtens købe andre steder. Samt er det muligt at udskifte GFX?

Det er en generation 6 alu.

Nu er jeg ikke den største Mac-nørd, men vil tro, at du for at sikre optimal kompatibilitet først skal tjekke apple store ud og så finde ud af, hvad det præcist er du kan smide i. Altså serienummer og sådan. Derefter kan du se om du kan finde det billigere i andre IT-forretninger.

Mht. gfx er jeg selv ikke så glad for at skulle skifte det på bærbar i det hele taget - har dog aldrig prøvet det. Men tror det er rimelig kompliceret pga. plads, kabler og bla bla bla. Sidst er der jo også spørgsmålet om du overhovedet kan på en MacBook.

Men hvad skal du bruge det til og hvad sidder der i pt?

LAPTOP (Win7 64-bit): Lenovo Thinkpad x121e (E-300)

3

lørdag, 25. juni 2011, 16:07

Nu bliver jeg nok skudt ned af nogen, men da jeg ikke bruger den til studie mere. Og da jeg starter på HBU vil jeg gerne have en computer som jeg kan smide spil på. Så den skal have windows på i stedet.

Lige pt sidder der et NVIDIA GeForce 9400M monteret samt 2 gb ram.

INTEL i7 3610QM
8 GB DDR3
250 SSD Harddisk
GTX 675m

4

lørdag, 25. juni 2011, 18:01

Så vidt jeg husker/har googlet mig til, så er den 9400m grafikkerne en del af chipsettet.

Så du skal ikke regne med at kunne skifte den.

Med hensyn til RAM, ved jeg ikke præcist om der skulle være nogle forskelle, men jeg mener da at have set ram blokke med speciel mac kompatibilitet.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

5

lørdag, 25. juni 2011, 18:46

Du kan skifte harddisk og RAM - that´s it.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

6

lørdag, 25. juni 2011, 20:53

Som Maverick siger er det kun Ram og HD du kan skifte i din maskine.

noget helt andet er da at når man er i HBU er det da sammeholdet og drengerøvsoplevelserne som gør det fedt og ikke at sidde og game, vi havde en chippet Xbox på mit værelse og TV, men var da klart mest film vi så op aftenen hvor vi interede folk ind ( vi havde 4 mands stuer)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

7

søndag, 26. juni 2011, 09:57

Ja men når man har en rejse tid på 3-4 timer, er det lidt lækkert man kan sidde og lave lidt. ;)

INTEL i7 3610QM
8 GB DDR3
250 SSD Harddisk
GTX 675m

8

mandag, 27. juni 2011, 17:56

Så ville jeg sælge Mr. Mac og købe en Windows bærbar med dedikeret GFX ;)

Altså Mac's er fantastiske til studie, musik og billedbehandling imo - kunne godt tænke mig en til netop det selv - men ellers så vil jeg altid køre Windåsen til spil.

LAPTOP (Win7 64-bit): Lenovo Thinkpad x121e (E-300)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.