At "tweake" en netbook

  • Hvis det der står på det link du har vist er korrekt, så kan man skifte den RAM stick der sidder i computeren ud med en på 2GB (forudsætter at den der sidder i den allerede er på 1GB for at være det værd naturligvis).


    Det er muligt at CPUen kan overclockes, men der er ingen garantier for at den bærbare kan klare den ekstra varmeafgivelse, så kan ikke nødvendigvis anbefale det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Udover lidt mere Ram, så måske smide WinXP på den, lidt lettere end Windows 7 starter og måske en anden disk f.eks. en ssd.


    Jeg har prøvet med en X25-M i datterens Eee PC 1005P, og det hjalp sgu en del. På den anden side er det en større udskrivning til en billig netbook.
    Jeg syntes faktisk den kører ganske fint med 2GB RAM og den lille Atom N450 CPU. Jeg har så fjernet alt det lort af software den er født med.

  • Start med at slå Aero fra og sætte strømstyring til bedste ydelse :)


    Ellers så er det msconfig og slå alle unødvendige programmer fra ved startup.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ellers kan du prøve, om ikke den kører bedre med Ubuntu. Det er ikke ret krævende.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H