Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 23. juni 2011, 18:46

Hej alle!

Jeg har en gamer PC, som fungerer helt fint, undtagen når jeg spiller spil der er forholdsvis krævende inden for 3D området.

Mit setup:

Gigabyte EX58-UD5

Intel Core i7 920 2.67 Ghz

12 GB Kingston RAM DDR3 Triple Channel

NVIDIA GeForce GTX 295

Energon EPS-750W Ultra Silent

Windows 7 Home Premium (Engelsk)

Hvis jeg starter en 3D krævende spil, går der under 10 sekunder før min computer enten slukker eller genstarter (når den slukker står mit Logitech G15 tastatur og blinker).

Jeg kan godt spille f. eks Empire: Total War med alt skruet helt i bund. Men lige så snart grafikken bliver skruet op, går det galt.

Ellers er der ingen problemer med PCén. Jeg kan lade den stå tændt i 24 timer uden den laver vrøvl. Jeg har for nyligt formateret min PC, men det løste ikke problemet.

Jeg indrømmer blank at min viden om computere er begrænset. Men jeg tænker om det er mit grafik kort der er ved at dø? Jeg har også givet min computer en grunding rengøring fra støv, men det hjalp heller ikke.

Jeg har ikke smidt den til reparation endnu, da jeg lige ville høre nogle gode råd udefra først.

Ud over det, så har jeg fået lyst til at opgradere min PC, og har derfor nogle spørgsmål...

1:
Jeg kunne godt tænke mig et GTX 590 fra NVIDIA (og håber på det løser problemet med at computeren slukker/genstarter). Og kunne så godt tænke mig at vide om kortet er meget bedre end GTX 295? Vil jeg kunne mærke en forskel i spil (når det ellers virker) ?

2:
Jeg har hørt fra en kammerat, at jeg burde Over Clocke min CPU til 4Ghz for at kunne køre optimalt med et GTX 590. Derfor vil jeg gerne investere i en ordentlig køler til min CPU. Jeg er derfor gået hen og er blevet forelsket i en Noctua NH-D14 køler.

Link: http://www.overclockersclub.com[...]

Review: http://www.youtube.com[...]

Er der nogen der kan fortælle mig om der er plads til det monster i min computer? Jeg har et Antec Nine Hundred 2 kabinet.

Lang historie kort:

Min Pc laver vrøvl, jeg vil gerne opgradere og OC min Pc. Nogen der har nogle gode tips/råd?

Tak fordi du ville læse mit opslag.

Stand for what you belive in. Even if it means standing alone.

2

torsdag, 23. juni 2011, 20:59

Jeg vil tro, at det er din PSU som ikke vil være med til at lege overhovedet.

Du har en Energon, som er lavet til en kontor pc og slet ikke stabil nok til at fodre en CPU og ikke mindst sådant et GFX, som du har siddende i din maskine.
Jeg vil tro, at det som sker når du starter et spil op er, at din 12 volts linie må give fortabt enten fordi den ikke kan levere de volt som skal til, eller fordi PSU simpelthen er blevet for ustabil med tiden.

Beholder du den PSU, så render du for alvor ind i problemer, når først du begynder at skrue på din maskine og vil have mere ud af den.

Jeg vil holde på, at du vil få allermest ud af en ny PSU, fra en kvalitets producent. Dit GFX er jo ikke svagt eller fejler noget, siden du ikke siger om der er nogle artifacts på din skærm.

Ang. dit valg, eller kig på 590 fra Nvidia, så vil jeg mene, at det er penge direkte ud af vinduet. Ellers skal du sidde med en skærmopløsning op omkring de 2500.
Spiller du i en opløsning op til de 1920x1200, så kan et GTX570 som der er skruet på mere end rigeligt fyre frames nok af til spilbrug.

Her finder du målene på den køler, som du har kigget på

http://www.noctua.at/main.php?show=produ…34&lng=en&set=1

Så må du lige selv måle efter om der er plads i dit kabinet.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

3

torsdag, 23. juni 2011, 21:34

enig med Sam, find en anden psu de Energon er kendt for at være dårlige når du kommer til gamere find dig en Corsair, Cougar, SeaSonic el. Silverstone istedet.

hvis du vælger en Noctua NH-D14 køler være sikker på du har pladsen til den, og angående GTX590 er det for dumt at brænde 5000kr af køb et GTX570 el. GTX580 istedet, har selv et EVGA GeForce GTX570 Vanilla og det køre find derud af med deres SC (SuperClock) hastighed og tager alt hva jeg smider efter det i 1920x1080 ^^

4

torsdag, 23. juni 2011, 23:04

hvis du vil overclocke ville jeg nok købe et lille vand sæt til den:)

5

torsdag, 23. juni 2011, 23:21

Ja der er plads til en NH-D14 i dit kabinet, i hvert fald hvis du ikke har sat en blæser til i sideruden, hvis du har ved jeg ikke om der er plads men det vil jeg antage.

Der er en generel regel om at såfremt et kabinet har en 120mm blæser bagi og ingen blæser i siden vil der være plads til NH-D14, der kan selvfølgelig godt være plads selvom et kabinet har en side blæser men hvis overstående regel er opfyldt burde der være plads med 99% sandsynlighed.

6

fredag, 24. juni 2011, 10:37

Du kunne kigge på noget lignende denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623857

Men seriøst come on.. High-end dele kørende på en 200kr PSU :S
Den der har sammensat det burde skamme sig ;)

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

7

fredag, 24. juni 2011, 16:00

Tak for jeres svar alle sammen...

Som jeg skriver i min første post, så er jeg ikke den største haj inden for IT. Min PC er omkring 2 år gammel, og jeg tænke jeg ville give den en "heftig" opgradering.

Jeg vil også fremtidssikre den så meget som muligt, derfor har jeg kigget mest efter GTX 590...

Indtil videre er/var planen at jeg ville købe disse komponenter:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=512803

og

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623456 (er den ikke både stærkere og billigere end det link jeg fik af Renegger?)

samt et GTX 590 fra ASUS (billigst, og OC fra fabrik)....

Ville det være snot dumt og spild af penge?

Jeg håber i har ret mht min PSU. Den har haft det problem et par måneder nu, men før det har den kørt helt fint i spil med alt skruet helt op i nye spil titler... Så min Energon HAR ihvertfald kunne levere varen.

Jeg sætter stor pris på jeres svar.

Stand for what you belive in. Even if it means standing alone.

8

fredag, 24. juni 2011, 16:30

ville godt nok hellere vælge 2*570 eller 2* 6970:)

2 grafikkort af den slags er bedre og især hvis du vil overclocke:)

og billigere...

9

fredag, 24. juni 2011, 16:34

Den har kunne levere, men det er også problemet med de billige, altså at de ikke bliver ved med at kunne levere.

Den Corsair PSU ser ganske fornuftg ud, og den vil helt klart kunne føde dit system inkl. Noget nyt og vildt :)

Personligt synes jeg at gtx590 og hd6990 er alt for dyre og dual-gpu kort kan være en besværlig dame med varmeudvikling bl.a.
Jeg ville tage et enkelt gtx570 eller hd6970 og se om ikke du får mere end rigelig ydelse der. Så kan du altid anskaffe dig et senere, skulle det blive nødvendigt - og dette måske brugt til en god pris.
Det er i hvert fald den måde jeg bedst ser multigpu løsninger anvendt.

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.