Standard gateway ikke tilgængelig

  • Hej folkens.


    Jeg har et rigtigt irriterende problem med min næste nye pc. Rigtigt ofte bliver jeg simpelthen smidt af internettet, jeg klikker så på mit forbindelses logo i proces linje og "foretag fejlfinding af problemet".


    Når den så er færdig med det, kommer den frem med beskeden "standard gateway ikke tilgængelig" den fikser så problemet og jeg kan igen spille videre på nettet, dog sker det ofte at samme problem fremkommer inden for de første 3-7 min.


    Jeg kører over kabelforbindelse, jeg mener det er til en router fra energi mid til deres fibernet.


    Det ville virkelig være alt for fedt, hvis der sad en derude der kunne hjælpe mig.



    Hvis I skal bruge flere informationer, så skal jeg nok give dem.


    På forhånd tak for hjælpen





    Min computer består af følgende dele:


    Intel Core i5 2500K Sandy Bridge
    Corsair CMPSU-550VXEU
    Kingston 4GB DDR3 1333MHz (2x2)
    ASUS P8P67-M PRO B3 Sandy Bridge
    GIGABYTE GV N560OC-1GI

  • Der kan være flere årsager til at du har problemer.


    Prøv at starte med et andet netværks kabel, man ved aldrig om der skulle være en løs forbindelse.


    Ellers så kan du prøve at opdatere driveren til netkortet, så vidt jeg kan se er det en chip fra realtek, du kan hente den nyeste driver fra deres hjemmeside: LINK


    Hvis det heller ikke virker, kan det være en router på lokalnettet der er sat op forkert, dvs. hvis i har en trådløs router der er sluttet til netværket på den forkerte port og tildeler IP adresser til en forbindelse der ikke eksisterer.
    Men det gælder naturligvis kun hvis i har købt jeres eget udstyr som i har sluttet til det fra udbyderen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.