Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 19. juni 2011, 21:21


Hej folkens.

Jeg har et rigtigt irriterende problem med min næste nye pc. Rigtigt ofte bliver jeg simpelthen smidt af internettet, jeg klikker så på mit forbindelses logo i proces linje og "foretag fejlfinding af problemet".

Når den så er færdig med det, kommer den frem med beskeden "standard gateway ikke tilgængelig" den fikser så problemet og jeg kan igen spille videre på nettet, dog sker det ofte at samme problem fremkommer inden for de første 3-7 min.

Jeg kører over kabelforbindelse, jeg mener det er til en router fra energi mid til deres fibernet.

Det ville virkelig være alt for fedt, hvis der sad en derude der kunne hjælpe mig.



Hvis I skal bruge flere informationer, så skal jeg nok give dem.

På forhånd tak for hjælpen





Min computer består af følgende dele:

Intel Core i5 2500K Sandy Bridge
Corsair CMPSU-550VXEU
Kingston 4GB DDR3 1333MHz (2x2)
ASUS P8P67-M PRO B3 Sandy Bridge
GIGABYTE GV N560OC-1GI


2

søndag, 19. juni 2011, 21:59


Der kan være flere årsager til at du har problemer.

Prøv at starte med et andet netværks kabel, man ved aldrig om der skulle være en løs forbindelse.

Ellers så kan du prøve at opdatere driveren til netkortet, så vidt jeg kan se er det en chip fra realtek, du kan hente den nyeste driver fra deres hjemmeside: LINK

Hvis det heller ikke virker, kan det være en router på lokalnettet der er sat op forkert, dvs. hvis i har en trådløs router der er sluttet til netværket på den forkerte port og tildeler IP adresser til en forbindelse der ikke eksisterer.
Men det gælder naturligvis kun hvis i har købt jeres eget udstyr som i har sluttet til det fra udbyderen.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

mandag, 20. juni 2011, 16:57


Som sagt mener jeg det er routeren fra Fibernet vi har sat til, tror du de vil kunne hjælpe mig?
Hvis jeg husker rigtigt, er det faktisk sket før hjemme hos en ven som også har fibernet


Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.