XFX 6950 XXX i crossfire

  • Køber nye grafikkort i starten af næste måned og egentlig har jeg holdt mig mest til kun at se på Nvidia kort pga køling. Men nu fandt jeg det XFX kort, som skulle være både stille og bedre kølet end reference 6950. Så kommer spørgsmålet om crossfire køling, for ideelt ville jeg gerne have haft et lukket kort så alt varmen kom ud bag kabinettet, men de fleste 6950 modeller larmer for meget (efter min smag) med det design.


    TL;dr


    Nogen, som har erfaring med dette kort, der kan fortælle hvor meget luft grafikkort får ud bagved?

  • Hvis du har mulighed for at sætte dem med ordenlig mellemrum, altså så de ikke sidder klods op ad hinanden, så vil det give en del. Hvis de sidder for tæt vil selv de med dobblet blæsere kunne give lidt problemer med varmeafledning og med lyden af susende luft mellem de to kort.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H