HDMI kabel til gaming - anbefalinger

  • Hejsa,


    Er interesseret i at købe et HDMI kabel, så jeg kan forbinde min bærbar til mit TV, så jeg har en større skærm at spille på.
    Hvilket specifikt HDMI kabel egner sig til dette? Billedet skal selvfølgelig være skarpt, og uden noget delay. Har fået det indtryk, at det ikke kan svare sig at købe de dyre kabler, passer det?


    Kom gerne med links til konkrete modeller


    På forhånd tak

  • det er jo ikke alle kort med hdmi der understøtter full hd men jeg har selv et 1.4 1.5 til 200-300kr. og et gammelt 1.? 10m til 75kr. eller såden noget. jeg kan ikke se forskel, det eneste der er, er at det gamle ikke understøtter 3D :)

  • Så længe at du holder dig under de - er det 10m? så er det billigste lige så godt som det dyreste. Signalet er digitalt og meget mere hårdfør overfor forstyrrelse. Det er kun ved meget lange afstande (hvilket HDMI slet ikke er bygget til) at det giver pote at købe de "guldbelagte".


    Det første det bedste du kan finde burde fungere - de nyeste "versioner" af HDMI har fået strøm i kablet og lign. dillerdaller.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Så længe at du holder dig under de - er det 10m? så er det billigste lige så godt som det dyreste. Signalet er digitalt og meget mere hårdfør overfor forstyrrelse. Det er kun ved meget lange afstande (hvilket HDMI slet ikke er bygget til) at det giver pote at købe de "guldbelagte".


    Det første det bedste du kan finde burde fungere - de nyeste "versioner" af HDMI har fået strøm i kablet og lign. dillerdaller.


    Præcis, og ja det skulle gerne være efter de 10m at "dyre" kabler kan betale sig. :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Hvilket TV har du, for det afhænger det vel meget af. Personligt kan jeg ikke holde ud at spille på mit tv pga for meget delay, på trods af at det ifølge producenten har en repsonstid på 6 ms.


    Og hvis jeg ikke tager helt fejl er det specielt 100 hz fjernsyn der er meget delay på (mit tilfælde -.-)

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().

  • Ja AV-cables er typisk billigere end de andre butikker - og så har de god forstand på dem (har før måttet kontakte dem og spørge) :)


    Som Nuller-Joe er inde på, så kan TV'et være for langsomt. Men det finder du jo kun ud af på én måde - medmindre du kan låne et kabel af en bekendt og teste det.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Køber et billigt kabel, så må vi se om det fungerer ordentligt - hvis ikke det dur til gaming, kan det jo altid bruges til film. Kan ikke finde noget om ms i TV'ets manual, ej heller hvilken model der er tale om.


    Tak for inputs :9xo