p67 eller z68

  • Nu det ikke fordi nyt altid er noget godt P67 var også nyt, så fandt de en fejl på chipset og alle motherboards skulle tilbage igen :P


    Z68 kombinere fordelen ved H67 (mulighed for at bruge den integrede grafik i cpu'en), og P67 (mulighed for overclocking), samt tilføjer en ny feature der som hedder SSD Caching, som gør det muligt at købe en lille ssd 20-40gb og få nogen hurtigere boot/load tider uden at skulle smide en masse penge på en stor ssd.


    Med kun 100kr forskel ville jeg bare tage Z68, især pga den mulighed du har for at spare på elregningen ved at bruge den integrede grafik i cpu'en når du ikke gamer.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Misforstod det han skrev da han skrev p67(mulighed for overclocking) Det misforstod jeg som om at det kun var p67 der kunne ;)


    Jamen så smækker jeg det i kurven uden at sige noget til mutti ! :) Det er alligevel kun 100kr dyere men det er vel en del bedre kan jeg forstå :)?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Michaelhh
    Misforstod det han skrev da han skrev p67(mulighed for overclocking) Det misforstod jeg som om at det kun var p67 der kunne ;)


    Jamen så smækker jeg det i kurven uden at sige noget til mutti ! :) Det er alligevel kun 100kr dyere men det er vel en del bedre kan jeg forstå :)?


    En del bedre er det ikke.


    Det har bare nogle få features mere.

  • Har jeg misforstået noget, eller kommer Z68 til at understøtte nogle CPU'er, som P67 ikke gør?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Michaelhh
    uha det tror jeg ikke de er begge intel og understøtter vel begge i3, i5 og i7 ? :)


    Det er sikkert mig der blander det sammen med socket 2011 :D


    Hvis prisforskellen kun er 100kr, så ville jeg tage Z68 :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Der er de små 100kr :) også giver det lidt ekstra hist og her bla med at man kan kombinere harddisk med SSd så den bliver hurtigere osv ;) skide smart! :P


    Ja du har nok lige tænkt i en anden bane måske :D


    Så håber jeg bare at jeg bliver glad for hele mit setup!

  • Det skal du nok blive. Det jeg så som din seneste konfiguration var et ganske potent system. Hvad opgraderer du egentlig fra? :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • yeps det bliver med z68 bundkort i5 2500k, asus radeon 6970HD 8gb hyberX kingston 1600mhz ram, 1tb black caviar noctua cpu køler osv :D


    jeg opgradere fra min Tyske kvalitets PC fra ALDI! YEHA! :D


    med en intel core quad CPU 4 kerner 2,5 mhz


    4GB ram


    1tb harddisk


    geforce GT230 grafikkort osv :D faktisk en udemærket pc bortset fra varmeproblemer og grafikkortet er lidt lille ;) tror faktisk også processor er ved at stå af i den. :P


    Så glæder mig til at komme over til noget vildt og voldsomt som bare skal spille de næste 5 år med få opgraderinger måske :P

  • Det bliver en helt ny verden, du skal ud i :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Michaelhh
    Er det meget positivt eller negativt ? :P


    det skulle da gerne blive positivt da du jo nok går fra 65nanometer til 32nanometer plus du får mindre varme udvikling og spare mere strøm plus du får en go arbejds hest ^^