• I næsten hver eneste spil jeg har, begynder lyden at lagge. I starten troede jeg, at det var et spil, som havde en fejl, men flere spil begyndte at have det. Hvad kan være grunden til det ? :/
    Info: Bruger Edifier R1900TII og onboard lydkort.

  • Opdater drivere, directx og gerne bios (hjælper i extreme tilfælde)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du kan strate med at installere nyeste driver og en komplet opdateret DirectX pakke.


    Rense med driversweeper og ccleaner og se om det løser problemet.


    edit: You beat me to it :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Har lige brugt Ccleaner og Installeret DirectX, men det virker stadig ikke. Hentede det der Driver sweepter, men tror den sletter alt det som er markeret eller noget ?
    Er der noget jeg skal vide før jeg flasher/opdatere BIOS ? Mener bare jeg skal hente den fra siden, og så lægge den ind i ASUSUpdate

  • Brug EZFlash i stedet via BIOS. Det er nemmere og mere sikkert.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    det er ikke kun steam spil vel?:)


    Næsten alle spil! :/ Der er nogen få undtagelser, men spiller for det meste ikke på steam. Mindes faktisk ikke at det er sket i steam spil

  • Fik du opdateret dine drivers? hvad med windows generelt, hvilken udgave kører du med og har du installeret den nyeste servicepack og andre opdateringer?


    Hvad er der generelt i din computer?


    Prøv eventuelt at teste på nogle forskellige måder (memtest86+ for hukommelse og test for varmeproblemer ved at køre prime95), i samme ombæring, hvad ligger temp for din cpu på idle/load?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Fik du opdateret dine drivers? hvad med windows generelt, hvilken udgave kører du med og har du installeret den nyeste servicepack og andre opdateringer?


    Hvad er der generelt i din computer?


    Prøv eventuelt at teste på nogle forskellige måder (memtest86+ for hukommelse og test for varmeproblemer ved at køre prime95), i samme ombæring, hvad ligger temp for din cpu på idle/load?


    Der er ingen opdateringer i W-Update og kører på den første service pack. Jeg har brugt Filehippo Updater og der er ingen opdateringer. Har også været inde i enhedshåndtering og prøvet at finde opdateringer til lydkort, men der var ikke noget. Har også lige opdateret til den nyeste AMD/ATI driver.


    Min pc består af: I7 920, ASUS TUF X58, ATI HD4990, Corsair TX750W, Corsair Dominator 3-2 GB, WD 750 GB.


    Har lavet memtest, men det er meget lang tid siden. Der var ikke noget.
    Kender ikke prime95, men er det ikke den slags, som får hardware helt op at brænde ?


    Til sidst med temperaturen. Tror godt det kan være det. NB har det med at komme ret langt op. Har tændt pcen, surfet lidt og skriver nu, og så er den oppe på 69 grader. Under gaming kan den være oppe på ca. 80, men tror ikke den når det, før lyden lagger. CPU'en er på 52 nu, men ved ikke hvor meget den kommer op på i load.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Der er ingen opdateringer i W-Update og kører på den første service pack. Jeg har brugt Filehippo Updater og der er ingen opdateringer. Har også været inde i enhedshåndtering og prøvet at finde opdateringer til lydkort, men der var ikke noget. Har også lige opdateret til den nyeste AMD/ATI driver.


    Nu har du ikke skrevet hvilken udgave af windows du kører med, men antager at det er windows 7?


    Hvis det er vista, så sørg for at få opdateret til SP2.


    Derudover kender jeg ikke lige til det der filehippo updater, men hvis det er et Asus Sabertooth x58 bundkort, så sidder der en realtek chip på bundkortet, prøv med den nyeste driver fra deres hjemmeside: LINK


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Min pc består af: I7 920, ASUS TUF X58, ATI HD4990, Corsair TX750W, Corsair Dominator 3-2 GB, WD 750 GB.


    Har lavet memtest, men det er meget lang tid siden. Der var ikke noget.
    Kender ikke prime95, men er det ikke den slags, som får hardware helt op at brænde ?


    Ja Prime95, skal nok få varmen op på CPUen, men ligefrem at brænde nej, din CPU burde sagtens kunne klare at man tester med den.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Til sidst med temperaturen. Tror godt det kan være det. NB har det med at komme ret langt op. Har tændt pcen, surfet lidt og skriver nu, og så er den oppe på 69 grader. Under gaming kan den være oppe på ca. 80, men tror ikke den når det, før lyden lagger. CPU'en er på 52 nu, men ved ikke hvor meget den kommer op på i load.


    Jeg ved desværre ikke hvor meget x58 chipsettet normalt ligger på, men det er da muligt, prøv evt. at åbne siden på kabinettet, det kan hjælpe hvis der er dårligt airflow.


    Udover det du har nævnt af hardware, er der så nogle indstikskort eller noget andet (f.eks. trådløse netkort)?


    En ide hvis du ikke gider at bruge meget mere tid, kunne være at geninstallere windows, der er en god sandsynlighed for at det virker, hvis det er et software problem.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Nårh det glemte jeg, det er Windows 7.
    Hvad hjælper det at jeg næsten brænder systemet ?
    Kan ikke finde ud af Realteks hjemmeside. Trykkede accepter, så star der siden er blevet flyttet og kommer tilbage til den forrige side. På siden til mit bundkort er der kun den Realtek driver som jeg har, så går ud fra det er den rigtige jeg bruger.
    Har formateret mange gange, og sidst var vist højest 2 måneder siden. Kan bare ikke huske om jeg også havde problemet der.


    EDIT: Har ikke noget indstikskort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Nårh det glemte jeg, det er Windows 7.
    Hvad hjælper det at jeg næsten brænder systemet ?
    Kan ikke finde ud af Realteks hjemmeside. Trykkede accepter, så star der siden er blevet flyttet og kommer tilbage til den forrige side. På siden til mit bundkort er der kun den Realtek driver som jeg har, så går ud fra det er den rigtige jeg bruger.
    Har formateret mange gange, og sidst var vist højest 2 måneder siden. Kan bare ikke huske om jeg også havde problemet der.


    EDIT: Har ikke noget indstikskort


    Nu brænder systemet ikke af at man kører prime95 (du kan nøjes med at køre den test der varmer CPUen), den får bare CPUen helt op og køre, dvs. det er en load test.
    Hvis den ikke bliver for varm er der ikke noget problem, hvis den bliver for varm, er CPUen intelligent nok til selv at skrue ned, men så højt burde den ikke komme, altså der sker ikke noget destruktivt af det.


    Det er ikke ligesom furmark der kan få grafikkortet til at smelte ;)


    Mine erfaring med bundkorts fabrikanter er at de sjældent opdaterer drivere, så jeg syntes stadigvæk du skulle prøve at hente de nyeste drivere fra deres hjemmeside.
    Der er et link på forsiden til "HD Audio Codec Driver", det er den du skal hente.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Fik den op på 76 grader, men så begyndte den at alarmere om temperaturen på Northbridge, så jeg stoppede den der. CPU'en kom hurtigt ned på 55 igen.
    Kunne ikke hente det fra deres hjemmeside, så hentede det fra Cnet.com i stedet for. Jeg har gamet et spil siden, og der laggede lyden kun meget kort få gange.

  • Jeg må indrømme at jeg syntes at 76 grader er også lidt for meget efter min smag, at den også tuder over at chipsettet bliver for varmt, tyder lidt på at der generelt er dårligt airflow i dit kabinet.


    Om det har noget at gøre med dine problemer, er dog svært at sige, jeg vil umiddelbart hælde til at du bør gøre noget ved det, men det er nok ikke det.


    Så vidt jeg kan se er der nogle ekstra controllers på det bundkort, en jmicron til esata og en marvell til SATA-600.
    Et forslag (som dog er noget af et "long shot") kunne være at undlade at bruge nogle af dem (samt deaktivere dem i BIOS) for så at teste om der stadigvæk er problemer.


    Det ville ikke være første gang at den form for tredjeparts controllers har givet problemer.


    Ellers de eneste ting jeg ellers kan foreslå for at løse problemet, er at frakoble alt der ikke er nødvendigt for computeren og evt. prøve med andre enheder hvor det er muligt, dvs. anden harddisk osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Jeg synes også selv der er dårligt airflow. Du skal ikke tro på det der med Lian Li er så skide godt. Aluminium er fint, men det er et kæmp kabinet, bestående af 2*120 mm blæsere. Synes jeg er alt for lidt. Kæmpe spild af penge.
    Ved ikke hvad de der controllers er, eller gør, eller hvordan man slår dem fra.


    EDIT: Det blev værre da jeg fik mine nye højtalere. Manualen var elendig, så blev nødt til selv at slutte dem til. Alt var let, undtagen en ting jeg var i tvivl om. Bag de 2 højtalere er en rød og en sort klemme. Der er en hvid og en kobberfarvet ledning som skal deri, som forbinder dem. Ved ikke om jeg har sat dem rigtigt derind, med farve osv. hvis det kan gøre noget

  • Dit problem er næsten med sikkerhed varme eller driver bøvl. start med og formatere din computer og få den installeret med nyeste drivere og de rigtige drivere.


    hva har du af køling?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Dit problem er næsten med sikkerhed varme eller driver bøvl. start med og formatere din computer og få den installeret med nyeste drivere og de rigtige drivere.


    hva har du af køling?


    Jeg har et stort kabinet, med en 120 mm blæser foran og en bagved. Så er der en ekstra lille en inden i, som rammer RAM klodserne. CPU'en bliver kølet af en Arctic cooling freezer 13. Jeg synes selv det er i underkanten, men tror ikke der er plads til flere blæsere. Har dog 6 ledige pladser, hvor DVD-drev passer i ? Hvis de kan monteres der

  • har du prøvet og formatere din computer og geninstallere med de opdaterede drivers?


    Umiddelbart burde det være nok køling da din PSU vel også trækker varme ud gør den ikke?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    har du prøvet og formatere din computer og geninstallere med de opdaterede drivers?


    Umiddelbart burde det være nok køling da din PSU vel også trækker varme ud gør den ikke?


    Det er ikke mere end 2 måneder siden jeg sidst formaterede, så tror ikke det kan være problemet.
    PSU'en har røven ud af kabinettet, men kan ikke føle så meget luft komme fra den. Har ikke rigtig forstand på det