HJÆLP TIL BOOT

  • Hej, jeg samlede en af mine første PC'er idag - med vandkølning! :D


    Det er med


    Asus P8p67 Deluxe B3


    Intel I7 2600K(ikke overclokket endnu)


    Corsair 1200w


    EVGA 590 Hydro Copper


    og så bruger jeg en Crucial m4 SSD 2,5" 128GB til booting



    hver gang jeg tænder min pc har jeg lidt problemer -


    nr.1 - der er et lille display der viser fejl koder, og den bipper og siger kode A2 som er "IDE Detec"


    nr.2


    når jeg tænder kommer de forskellig brands for biosen op, og der efter kan jeg se mine diske (en DVD Drive og min SSD)


    men der fra boot'er den ikke vidre,


    dog hvis jeg trykker F1 og kommer vidre ind i bios og så vælger at trykke bootmenu og vælger disken, så kommer jeg vidre, men den kommer ikke selv automatisk vidre



    Help! det er som den ikke opfanger disken i starten!


    btw: windows 7 og diskene står som ACHI


    og den ene sidder i SATA II og den anden har både siddet i Intel controlleren og marvick controller med samme resultat -.- HJÆLP!!!




    Der hvor jeg bliver nød til at trykke F1 for at boote siger den
    "Deteced ATA/ATAPI Devices...
    SATA Port1: m4....


    SATA Port5:HL-DT-ST DVD..."


    så den kan godt se dem der, men gider bare ikke at boote direkte... og de står i rigtig boot order

  • Prøv og sætte alle dine enheder til, så de kører på samme controller og vælg Intels på P67 chippen i stedet for Marvell's alternativ. Jeg har lige læst på et par forums, at flere har haft samme problem med et par forskellige controllere fra Marvell og P67 boards.


    http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=964587&mpage=1


    Sæt så boot priority op, så det kommer til at passe. så burde systemt boote som det skal.


    Du siger det er et helt nyt system, som du har samlet, måske skulle du lige opdatere din bios osse til nyeste udgave ?.


    Diskene skal stå til ACHI mode for at udnytte TRIM funktionen for din SSD, så¨det er i orden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.