hjælp!!!

  • Nu er jeg efterhånd så rødgløde af raseri på min satans piece of shit PC der hele tiden er i stykker at jeg snart tager en hammer og smadere den i en milion stykker medmindre jeg kan finde ud af hvad der er galt.
    Den bliver ved med at fryse på totalt random tidpunkter nogle gange gør den det 5-6 gange på en dag andre gange kan der går flere dage imellem den gør det så kan nogle hjælpe please???


    Min PSU er den ældste del den er fra AUG 2008 og det er en Corsair HX1000W tro måske det er den der er probelmet
    Blu-Ray Drev = LG CH10LS20 Super Multi Blue er lidt over et år gamlet
    Bundkort = ASUS Rampage III Black Edition er fra starten af maj
    CPU = Core i7 Extreme Edition I7-975 er fra juni 2010
    CPU køler = Corsair Hydro Series H70 købt sammen med bundkortet
    GPU = Sapphire Radeon HD 5970 er fra juni 2010 (tro måske det er den der er problemet)
    SSD = Kingston SSDNow V+ 128 GB fra juni 2010
    HDD1 = WD Caviar Green WD20EADS 2 TB fra juni 2010
    HDD2 = WD Caviar Black WD2002FAEX 2 TB helt ny
    Lydkort = Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series
    RAM = Kingston HyperX 3 x 4 GB 1600MHz CL9
    alle drivere er opdateret til det nyeste der er

  • Varme.
    Defekt/utilstrækkelig strømforsyning
    Processor
    Motherboard


    Chipsæt driveren kan opdateres.


    Du bliver nødt til tage temp. på cpu kernen og muligvis finde en anden processor at smide i en periode.


    Hvis den stadig er gal så er det højst sandsynligt strømforsyningen eller motherboardet.


    RAM er tricky.. de kan skabe et væld af forskellige problemer jeg kender desværre ikke til dem alle. Der findes dog software til at søge efter fejl i dine RAM.


    EDIT: enig med #2, og dit tonefald er unødvendigt. Man kan godt rase og stadig skrive ordentligt... og tage sig tid til ikke at lave et hav af stavefejl.

  • CPU kommer max op 60c under load og GPU har jeg sgu set komme op og ramme 80c men det er stadig langt under hvad de er lavet til og den frysere for det meste når PC´en står i idle.
    alle drivere er opdteret i hovde og røv så det er ikke et driver problem
    og geninstallere windows hjælper ikke

  • Dit problem kan, som andre siger, skyldes alle mulige ting, men det ville ikke komme bag på mig, hvis det på et tidspunkt viste sig, at det var X-Fi driverne og/eller tilhørende software der var skyld i det; jeg har set en del situationer, hvor Creative software forårsagede alle mulige problemer, bl.a det der sker med dit system nu...men som sagt, det kan også skyldes alle mulige andre ting så du må prøve hvad prøves kan indtil du gi'r op eller finder årsagen/løsningen.

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shilka
    CPU kommer max op 60c under load og GPU har jeg sgu set komme op og ramme 80c men det er stadig langt under hvad de er lavet til og den frysere for det meste når PC´en står i idle.
    alle drivere er opdteret i hovde og røv så det er ikke et driver problem
    og geninstallere windows hjælper ikke


    Så det vil sige at du har tænkt dig at erstatte de dele jeg nævnte for at undersøge om de er skyld i dine problemer. Lån noget hardware eller brug noget gammelt til det.

  • Og undskyld tonefaldet men det er kun 2 uger sinden den kome tilbage fra værkstedet og det var 2 gang i ÅR! har været på værksted og den var en 3-4 gange sidste år så jeg er godt træt af min PC har mest lyst til at smide lortet ud af vinduet den ikke virkede dårligere af det

  • på værksted ?


    du kunne jo selv starte fra en ende af og teste...


    alle ram ud og start med en blok af gangen, eller hent en mem tester, hvilket er lidt nemmere :)


    lydkort ud med det og væk med drivere, fejlen lyder som en jeg også havde med de tidlige Creative drivere, de er blevet bedre men er du sikker på du har den nyeste til lige præcis dit kort ?
    at bruge den fra den (måske) medfølgende disk kan være ligemeget da det for det meste absolut ikk er den nyeste, hent fra deres hjemmeside...



    hvilken OS køre du med ?

  • 2 ting jeg har bemærket er at nogle gange så fucker lydkortet lyden totalt op og den anden ting jeg har bemærket er at hvis jeg spilller Project IGI fra år 2000 så sker der ingen ting men spiller jeg Call Of Duty 4 så fryser den efter kort tid

  • Jeg har faktisk bakset med en 'puter med samme symptomer som din, hvor problemet viste sig at være chipset som var ved at stå af...det var et nForce 4 chipset tilbage i DDR (1) dagene og den frøs bare pludselig, nogle gange tit, andre gange med en dags mellemrum...siger dog ikke at det er det som er galt med dit system, som tidligere nævnt kan der være voldsomt mange forskellige grunde til lige det problem...det kan f.eks. også være harddisken som er ved at dø, hvilket du kan tjekke med et S.M.A.R.T. tool som det her.


    Så du må igang med at teste alle de forskellige muligheder, et kedeligt, frustrerende og tidskrævende job, men der er vist ingen vej uden om...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Alt er et år gamlet eller mindre Bundkortet CPU køler RAM og den ene harddisk er sprit nye det samme med den ene harddisk den anden har været taget ud af systemet og den fryser stadig jeg tro næsten det er min Corsair HX1000 PSU den er helt tilbage fra 2008 men hvordan finder man ud af om det er ens PSU?

  • Man sætter en anden PSU i...sorry...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shilka
    Alt er et år gamlet eller mindre Bundkortet CPU køler RAM og den ene harddisk er sprit nye det samme med den ene harddisk den anden har været taget ud af systemet og den fryser stadig jeg tro næsten det er min Corsair HX1000 PSU den er helt tilbage fra 2008 men hvordan finder man ud af om det er ens PSU?


    Jeg er ikke sikker, men mener der er software der kan detektere udsving i PSU'ens stabilitet og vise dem senere(efter crash/genstart). Kan det passe det er Everest?


    Til din kommentar om nyt hardware. Nyt eller gammelt hardware er irrelevant, fejl kan opstå når som helst og fejlen kan ovenikøbet være sket i produktionen, men først vise sig når det er taget i brug.


    Som sagt mange gange før er det bedst hvis du tænker dig om og finder ud af om du kan låne hardware et sted.. udelukkelsesmetoden er både den mest sikre og hurtige løsning på problemet her.


    Problemet med Creative drivere kan jeg ikke udtale mig om, det er værd at rode med lidt først hvis problemerne er ens.

  • jeg tvivler på det er din PSU...


    hvis den ikk giver strøm nok vil din maskine ikk starte op og/eller intet skærmbilled da gfx ikk for nok strøm, psu gør ikk at den fryser, så går den ned eller brænder af og det lugter ikk rart...
    jeg har aldrig oplevet at en psu kan få en maskine til at fryse i hvert fald...


    i øvrigt er det en top kvalitets psu og den burde holde en del år :)



    jeg tror det er ram fejl eller lydkort driveren...


    creative drivere fordi jeg ved for nogle år siden så kunne de sagtens give de problemer...


    ram fejl fordi jeg selv har haft det problem, med at når den stod idle eller standby så frøs den og var ikk til at få liv i, andet end ved reboot, jeg løste det ved ram skift...

  • Tro jeg har fundet problemet af en og anden grund har min PC mand været for doven til at trække 2 kabler til mine harddiske så han har brugt en molex til sata adaptor på den ene harddisk.
    Har trukket det lort fra og har trukket et nyt sata størm kable til diskken fra PSU´en det ser ud til at virke kan sådan en adaptor få PC´en til at fryse?