Spiller dette setup bare eller??

  • Hey.


    jeg ska til at bygge en gaming pc. Startede ud med et budget på 6000 og det ahr så sneget sig op på 8000 derfor er der altså ikke råd til mere og bedre!


    Men jeg har valgt dette setup og vil nu gerne høre jeres mening om det spiller efter bogen eller om der er noget der skal laves om ?


    jeg har kun de 8000 til rådighed!


    ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5


    ASUS P8P67 LE, Socket-1155


    Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K


    Western Digital Caviar® Black 1TB


    Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB


    Corsair TX V2 750W PSU


    CM Storm Sniper Black Edition


    Noctua NH-D14 CPU Køler


    Dette er kun delene til de 8000kr!


    Der kommer windows 7 ultimate 64 bit på selvfølgelig!


    Men mit spørgsmål er så. Køre dette setup optimalt? Er der noget der skal laves anderledes/bedre til prisen !!


    Håber i vil hjælpe. Mvh Michael

  • Jeg synes det ser ganske fornuftigt ud, det er i hvert fald alt sammen kvalitets dele, det ville dog være lidt lettere at kommentere på hvis du havde sat links ind til de enkelte dele.


    Alt i alt ser det dog fint ud og jeg kan ikke umiddelbart spotte nogle åbenlyse fejl i det setup.

  • Ang det med links så har komlett et eller andet med at lave noget rod når man linker så derfor kunne ligesågodt have resikeret at i endte op på kompletts forside ved hvert link :)


    Det lyder da rart! Så kan jeg da komme igang med at game igen :) !


    Mange tak :P


    Er der andre der vil kigge ? :D

  • Jeg ville kigge på det nye z68 bundkort i stedet, da prisforskellen ikke er så stor. Desuden har komplett tilbud på black i 2tb udgave.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • z68 koster lige omkring 300kr mere som jeg ikke har da mit budget startede på 6000 og nu så småt er løbet op i 8000kr jeg har simpelhen ikke flere penge at gøre godt med! Ellers havde den fået en tand på bundkortet og processoren! :P


    Kan se den 2 tb er på tilbud men har stadig ikke råd og jeg får ALDRIG brugt 1 TB :P!

  • Jeg ville tage en Antec Kuhler H2O 620 i stedet for noctua'en og så smide de 300 efter en bedre bundkort.

  • Lige nu er det lidt begrænset da jeg kun har GT 230 i den pc jeg har nu ;)


    Jeg spiller counterstrike source med FPS cfg(den booster FPS'en) Og COD MW2 på laveste opløsning ellers bliver det for varmt. Så det er lidt begrænset hvad jeg kan spille :) men regner da med at skulle spille MW2 I full HD uden problemer og det samme med source ;)


    også senere hen større spil self! :P

  • Har selv en Caviar Black 2tb, som jeg valgte, da jeg ikke havde råd til en SSD i det fornødne 256gb, jeg skal bruge. Har ikke fortrudt købet og synes den levere en fantastisk ydelse og størrelse kontra dens pris. Udemærket sted at spare synes jeg.


    Med det budget og de dele du har valgt, så er der ikke meget at lave anderledes, end hvis du vil have et bundkort eller gfx fra en anden producent eller et kabinet med et andet design.


    Hvis det er lidt trægt med pengene, så vil et HD6950 sikkert også yde tilfredsstillende, og det kan jo overclockes.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg vil helst holde mig fra at overclocke :) lige i starten men senere hen kommer der nok lidt til! ;) nu er jeg ikke så meget inde i pc så hvad er det du forklarede ? :D


    Vil helst ikke ned i grafikkort da det er et vildt grafikkort :)!


    Kabinettet er jeg faldet for, gode muligheder for at trække kabler osv :D

  • hvad med Cooler Master GX 750W,
    har den selv og den er super + den er lidt billigere:)


    ville foretrække et ASUS P8Z68-V, en CoolIT ECO A.L.C. (den bedre og billigere), et
    XFX Radeon HD 6970 og en Seagate Barracuda® 7200.12 1TB :D