Ram 1333 mhz BIOS Hjælp

  • Halløjsa


    Da jeg for nyligt læste at man kan være nødsaget til at ændre sine frequency til RAM, opdagede jeg at mine RAM stod til 1066 mhz ved AUTO under BIOS.. Men de hedder Corsair triplechannel 1333 mhz, så derfor har jeg ændret BIOS manuelt, så der nu står 1333 mhz.


    Er det mig som har gjort noget forkert eller er mit bundkort ude af stand til automatisk at genkende at rammene er 1333 mhz; derved min ændring i BIOS gjort at mine RAM nu yder optimalt?

    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
    CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
    Grafik: Radeon 5850
    HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
    PSU: Corsair 750 watt v2

    Rettet en gang, sidst af RitterRex ().

  • Det er helt fint, det du har gjort :)


    Du burde ogsp lige se om rammene for den rette mængde volt og evt. om timings også passer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Det er helt fint, det du har gjort :)


    Du burde ogsp lige se om rammene for den rette mængde volt og evt. om timings også passer.



    Feedt mand Tak .. Vedr: "rammene for den rette mængde volt og evt. om timings også passer" , kender du et passende link man kan få hjælp fra? Eller kan du på stående fod fortælle hvad det går ud på :) ?

    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
    CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
    Grafik: Radeon 5850
    HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
    PSU: Corsair 750 watt v2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    havde samme problem med mine 1600 MHz ram kun kørte 1333 MHz:)


    jeg har ikke kunne mærke nogen forskel, men de er bedre ifølge windows experience index :D


    Wup wup .. Jeg kørte lige windows experience: .. Ram steg fra 7,4 til 7,6 og cpu steg fra 7,4 til 7,5 .

    Kabinet: Cooler Master Sileo 500 Mid Tower Case
    Bundkort: Gigabyte ga-x58a-ud3r
    CPU: i7 920 2.66ghz @4ghz
    CPU Køler: Corsair H70 vandkøl
    RAM: 6 gb corsair ddr3 triplechannel (1333mhz) @1600mhz
    Grafik: Radeon 5850
    HDD: 2 TB HDD - Raid 0 (250 mb/s)
    PSU: Corsair 750 watt v2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RitterRex



    Feedt mand Tak .. Vedr: "rammene for den rette mængde volt og evt. om timings også passer" , kender du et passende link man kan få hjælp fra? Eller kan du på stående fod fortælle hvad det går ud på :) ?


    Der er flere måder du kan finde de informationer på:


    Den bedste måde er ved at kigge på selve RAM klodsen, det står ofte skrevet på dem.


    Du kan også finde modelnummeret og se på Corsairs hjemmeside om hvad de har skrevet om dem, men det er ikke altid den bedste måde, da Corsair kan have lavet flere udgaver af de samme RAM.


    Du kan også prøve med et program som CPU-Z, der kan læse SPD informationer på dine RAM, men det er ikke sikkert at der står det rigtige, eller alle informationerne.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.