Ny computer!

  • Hej tweakerz. Jeg skal til at bygge ny pc her til sommer. Jeg har lavet et lille setup som jeg syntes i skulle vurdere. computeren skal kunne trække: css, Black ops. og nogle nyere spil. skriv gerne hvis noget kan forbedres.


    cpu: Intel core i7 2600k
    bundkort: MSI-P67A-GD65
    grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX
    cpu køler: 2x Arctic Cooling Freezer 13
    ssdharddisk: Kingston SSDNow V+100 96 GB
    stømforsyning: Corsair Enthusiast Series TX750 V2
    harddisk: 750 GB - standard - Serial ATA-300 - 7200 rpm
    RAM: 8 GB ram DDR3 kingston

  • Overordnet set ser det udmærket ud, om end jeg personligt ville lave nogle ændringer.
    Derfor har jeg nogle spørgsmål, for at høre nærmere angående dine valg.


    Først og fremmest vil jeg høre om der er nogen specifik årsag til at du har valgt den SSD, jeg vil mene at du kan få en 120GB til omkring samme pris (få hundrede kr over).


    Nogen grund til at du vil købe 2 CPU kølere? du kan kun bruge en ad gangen ;)


    Hvilke RAM har du kigget på?


    Har du nogen af de ting allerede og derfor genbruger det? eller er det nykøb i alt? og hvad er dit budget på?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicolai-f
    Ram og harddisken jeg har liggende fra en tidligere computer. Kan du sende link til en ssd harddisk på 100 til lidt over 1000?


    Nu sagde jeg at det ville blive lidt over, men intels 320 SSD og OCZ's vertex 2 ligger begge til omkring de 1400kr.


    Den primære årsag til at vælge noget andet er at det ikke er den hurtigste controller der sidder i den SSD, du kan se en test af den her, hvor den bliver sammenlignet med andre SSDs.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicolai-f
    Er det ikke nok med en 60 gb ssd hardisk?


    Det er også en mulighed, jeg kan ikke give dit et præcist svar, da det afhænger af hvad du kan klare dig med.


    Hvis det skulle være omkring de 60GB, ville jeg personligt kigge på Crucials M4 (ville nok undgå pixmania): LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicolai-f
    Er det ikke nok med en 60 gb ssd hardisk?


    bob bob :p Hvilke spil vil du spille..


    Tænk på at BF3 nok kommer til at fylde 15GB, Black Ops fylder vel lidt under 10GB allerede og hvem ved om du også kommer til at spille noget World of Warcraft eller Guildwars 2?


    Du rammer hurtigt de 60gb hvis du gamer mange forskellige spil og vil have fuld ydelse i dem alle :p

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Jeg vil klart anbefale en 120 GB eller i hvert fald en 100 GB som minimum, da du skriver at du vil komme til at spille nogle spil (mere end 3 installeret går jeg ud fra). Jeg har selv kun omkring 64 GB og i øjeblikket har jeg kun 3 installeret og det kniber allerede med pladsen.