RAM/BIOS problemer

  • Heej Tweak Hoveder :)



    Jeg skal bruge nogle ram til min computer, men er en ejer af computeren som ikke har såå fandens meget forstand på computer, derfor søger jeg jeres hjælp..



    Det er dette bundkort vi snakker om
    http://www.tweak.dk/review/MSI_K9A2_Platinum/711/1/1



    SPECIFIKSTATIONER


    Hukommelse
    Understøtter Dual DDR II 533/667/800/1066
    4 DDRII DIMMs (240pin / 1.8V)
    Understøtter maksimum op til 8GB.


    Jeg har prøvet og kigge efter ram, og har dow også fundet nogle (Husk at indstille dit bundkorts BIOS indstilling af volt til RAM'ene til 2.2 volt da RAM'ene ellers ikke vil fungere stabilt) men kan bare ikke få adgang til den BIOS, den skriver bare '' Enter new password'' når jeg har gjord det, så skriver den ''confirm new password'' så vælger jeg og skrive OK til det som jeg har skrevet og bare går til bage til at jeg skal skrive et nyt password :S


    Håber i kan hjælpe og LÆSE hvad jeg har skrevet :)
    på forhånd
    TAK

  • Prøv at cleare din CMOS på bundkortet, så skulle den kode resettes/fjernes.


    Jeg vil anbefale at du finder nogle gode brugte 2x2gb DDR8500 ram - mener at rammene max kan køre på 800mhz, hvis du bruger 4 blokke.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • heh, lyder som om der er en admin kode i kraft i din BIOS.


    For at nulstille BIOS komplet (i mange tilfælde inklusiv koder), kan du enten finde BIOS reset jumperen eller BIOS batteriet på bundkortet og tage det ud i en 5 minutters penge. Herefter sætter du jumper/batteri på plads og BIOS skulle nu have default indstillinger.


    hvis ikke kode forsvinder af det, så aner jeg ikke lige hvad du kan gøre udover at flashe til en nyere BIOS der måske ikke har fejlen.


    Hvis det er en færdigkøbt computer som du ikke har samlet selv, så kan det være producenten har lagt en servicekode ind så kun DE kan rode med den, her hjælper det som regel kun med en flash, da du skal have original-BIOSen fra MSI... de har også manualos, hvori der står hvordan man flasher BIOS :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200