3 pin eller 4 pin

  • Hej alle på TWEAK
    jeg vil købe en Cooler Master V8 CPU Cooler. der står det er en Connector 4-pin er 4 pin beder end 3 pin
    skal jeg overhovet sette den i motherboardet. skal den bare i et 4 molex eller hvad ???.


    nummer2


    er et 3 pin beder en et 4 pin

  • Det har ikke noget at sige... Den er jo ikke designet således at den ikke får nok strøm via kablet;P Du kan være helt rolig, men vill aldrig selv købe en sådan køler. Har klart bedst erfaringer med Noctua og Zalman. Alt fra de to brands skal nok ku klare det meste for en rimelig pris. Især Noctua NH-D14 er en god køler, hvis du har tilskrækkelig med plads.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Hvad jeg tyder det til, så er blæseren med en 4-Pin PWM (Pulse Width Modulation) connector.


    PWM gør at det er nemmere at styre blæseren og at man som regel kan regulere blæseren til en lavere hastighed en ved normal volt-regulering. Derfor er 4-Pin PWM styrede blæsere bedre.


    På alle nyere bundkort sidder der minimum en 4-Pin PWM connector til CPU-Fan, men 4-Pin stikket begynder at blive standard på alle blæserstik.


    Hvad angår blæseren, så læs nogle reviews om den. Jeg er sikker på at det er en ganske glimragende køler, som du helt sikkert vil bliver glad for. Jeg tror dog at du vil kunne finde billigere kølere, som har tætved den samme køleevne.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet en gang, sidst af Aka_-J- ().