Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 29. januar 2003, 22:10

Sammenligning mellem Radeon 9700 PRO og GeForce FX :

KONKLUSION OG AFSLUTTENDE BEMÆRKNINGER
Generelt kan nævnes, at uanset hvorvidt GeForce FX er hurtigere end Radeon 9700 Pro eller ej, så kan GeForce FX ikke anbefales med nuværende kølesystem. GeForce FX er således et grafikkort, som ikke burde blive udgivet, med mindre Nvidia kan præsentere en køleløsning, der maksimalt støjer 30 dBA. Med dette in mente kan vi opsummerede ydelse:

UDEN KANTUDGLATNING OG ANISOTROPISK FILTRERING
Unreal Tournament 2003: Radeon 9700 Pro leverer 10% højere minimal billedrate end GeForce FX.
Serious Sam 2: GeForce FX vinder sammenlagt ved at tilbyde samme minimale billedrate som Radeon 9700 Pro, men op til 16% højere gennemsnitlig billedrate.
Jedi Outcast: GeForce FX er 4% hurtigere i gennemsnit end Radeon 9700 Pro.
Aquanox: GeForce FX er 10% hurtigere i gennemsnit end Radeon 9700 Pro.
Comanche 4: Radeon 9700 Pro er 7% hurtigere i gennemsnit end GeForce FX.
3DMark 2001 SE (sammenlagt): GeForce FX er 6% hurtigere end Radeon 9700 Pro.
3DMark 2001 SE (Nature): Radeon 9700 Pro er 46% hurtigere end GeForce FX.

MED 4xKANTUDGLATNING OG 8xANISOTROPISK FILTRERING
Unreal Tournament 2003: Radeon 9700 Pro leverer op til 37% højere gennemsnitlig billedrate end GeForce FX.
Serious Sam 2: Radeon 9700 Pro leverer op til 42% højere minimal billedrate end GeForce FX.
Jedi Outcast: Radeon 9700 Pro leverer op til 36% højere gennemsnitlig billedrate end GeForce FX.
3DMark 2001 SE (sammenlagt): Radeon 9700 Pro er 30% hurtigere end GeForce FX.
3DMark 2001 SE (Nature): Radeon 9700 Pro er 87% hurtigere end GeForce FX.

Forskelle på GeForce FX og Radeon 9700 Pro er således ubetydelige uden kantudglatning og anisotropisk filtrering, mens Radeon 9700 Pro vinder stort med aktiveret 4x kantudglatning og 8x anisotropisk filtrering.

Det er således svært at finde argumenter for at favorisere GeForce FX. Selv om det mod forventning skulle blive muligt at købe meget støjsvage GeForce FX grafikkort, forventes det, at Radeon 9700 Pro indledningsvist vil koste 60-70% af GeForce FX samt kræve mindre strømforsyning. Bemærk også, at Detonator 42.63 forårsagede grafikfejl i forskellige spil på GeForce FX:

"Our tests were not without error on the GeForceFX either. I experienced texture/polygon corruption in UT2003 and NFSHP 2. The texture corruption did not appear in UT2003 until you enabled 4xS, 6xS or 8xS modes... Once I turned AA off the patterns went away. In Need for Speed Hot Pursuit 2 I got horrible texture and polygon corruptions no matter what AA mode was used, even if it was disabled. It was like pieces of the textures were missing, and that blue triangle strip kept popping up. All of the problems I experienced seem to be driver problems that I hope are fixable. These are two games that are highly played by me and many others and I would hope to see a fix for them so we can enjoy them with all the eye candy on."
Kilde: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDIx

De aktuelt eneste håb for GeForce FX ser således ud til at bero på, at 1) nye drivere medfører meget bedre ydelse samt fejlkorrektur, 2) billig pris tilsigtes samt 3) særdeles støjsvag køler udvikles.

2

onsdag, 29. januar 2003, 22:13

Det er meget skuffende, især når man på forsiden kan læse om R350 er på vej med 400 Mhz core og 800 Mhz ram.

3

onsdag, 29. januar 2003, 22:21

synes nu også det er skuffende .. tror ik rigtigt det kort kan reddes... de skal vist tilbage til skrivebordet :/

4

onsdag, 29. januar 2003, 22:24

Ja det virker meget skuffende

Og Larmen fra det er uhyggeligt som en stor støvsuger :(

By
MaDwEeSeR

- SySTeM -
C2D 6420 -|- MSI ?? -|- 4096mb DDR pc4300
8800GT -|- 2048Gb HDD

5

onsdag, 29. januar 2003, 22:26

Citeret

Originally posted by Pejsen
Det er meget skuffende, især når man på forsiden kan læse om R350 er på vej med 400 Mhz core og 800 Mhz ram.

Ja, nemlig... nVidia kommer ud med en kort som skulle kunne feje Radeon 9700 PRO af bordet, men det går åbenbart ikke så godt for dem....

For at gøre det endnu værre for nVidia så kommer ATI snart ud med deres efterfølger til 9700 PRO. :P

nVidia er allerede 1. generation bagud.... Bliver de ved med at sakke bagud så går det hårdt ud over dem. ;)

6

onsdag, 29. januar 2003, 22:28

Citeret

Originally posted by MaDwEeSeR

Ja det virker meget skuffende

Og Larmen fra det er uhyggeligt som en stor støvsuger :(

Ja, det er skræmmende.... :P

7

onsdag, 29. januar 2003, 22:33

den helt nye mode.. :D

8

onsdag, 29. januar 2003, 22:34

Man må håbe Nvidia tager sig meget sammen ellers ender det med at vi ender med kun en fabrikant og det kan ikke være godt for os som forbrugere.

geforce FX minder lidt om 3DFX´s Voodoo 5 5000
for lidt for sent 8o

9

onsdag, 29. januar 2003, 22:35

Citeret

Originally posted by PLauGe

den helt nye mode.. :D

He he.... " Sådan har du aldrig fået FX i håret før "

*LOL* :D

10

onsdag, 29. januar 2003, 22:44

enig devil_dk ... det er dårligt for os.. men igen de svage dør..

jeg håber personligt at Nvidia giver den spade for at få ydelsen op og prisen ned på den næste generation for ellers dør de da !

11

onsdag, 29. januar 2003, 22:47

Citeret

enig devil_dk ... det er dårligt for os.. men igen de svage dør..

jeg håber personligt at Nvidia giver den spade for at få ydelsen op og prisen ned på den næste generation for ellers dør de da !

Helt enig.... Men nu dør nVidia jo nok ikke pga. FX-kortet. Det er dog ikke et plus for dem at de kom ud med det kort. :P

12

onsdag, 29. januar 2003, 22:52

på en måde er det meget godt .. tror ik Nvidia har oplevet en fiasko endnu .. så rigtigt.. måske er det meget godt de lige får en lussing så de vågner op og lader vær med at hvile på laurbæren

13

onsdag, 29. januar 2003, 22:59

Citeret

på en måde er det meget godt .. tror ik Nvidia har oplevet en fiasko endnu .. så rigtigt.. måske er det meget godt de lige får en lussing så de vågner op og lader vær med at hvile på laurbæren

Tja, men det er et dårligt tidpunkt for nVidia da de jo er 1. generation bagud. :P

Tobias | Oc-central.dk

Gæst

14

onsdag, 29. januar 2003, 23:37

desværre sørgeligt men sandt.. ;(

15

onsdag, 29. januar 2003, 23:40

Sådan en hårtører må jeg få mig! :D :D
Jeg havde troet at GFFX ville være super hurtigt, da jeg altid har troet at nvidia havde styr på hvad de lavede, men det tyder på at de denne gang har "fremstillet" katten i sækken :P

/ OS: Win7 x64 \
/ GFX: PNY GTX570 \
/ PSU: Corsair TX750w \
/ RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
/ CPU: Intel I7-920 Box-køler \
/ HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
/ Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
/ Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

16

onsdag, 29. januar 2003, 23:49

Jeg er mildest talt skuffet!

17

onsdag, 29. januar 2003, 23:52

Citeret

Originally posted by bias_hjorth
desværre sørgeligt men sandt.. ;(

Jeps, men jeg tvivler ikke på at nVidia nok skal komme igen, men det tager nok desværre et stykke tid for dem. Medmindre de finder ud af at de må tage FX-kortet og "booste" det. Så det kan måle sig med ATI´s kommende konge. Om det kan lade sig gøre er tvivlsomt, men nVidia har desværre ikke tid til at starte fra bunden i øjeblikket. :P

18

onsdag, 29. januar 2003, 23:56

Citeret

Originally posted by CoZZmO

Ja også her. Jeg havde forventet et frådende moster som kunne få Intel & AMD til at ligne noget man købte i BR.....

...Ej dog ikke, men havde nu forventet en rimelig stor forbedring i forhold til Radeon 9700 PRO´s ydelse. Dette er dog ikke sket og derfor så vil ATI med deres Radeon "9900" overtage 1. pladsen fra sig selv. :P

19

torsdag, 30. januar 2003, 00:06

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Ja også her. Jeg havde forventet et frådende moster som kunne få Intel & AMD til at ligne noget man købte i BR.....

...Ej dog ikke, men havde nu forventet en rimelig stor forbedring i forhold til Radeon 9700 PRO´s ydelse. Dette er dog ikke sket og derfor så vil ATI med deres Radeon "9900" overtage 1. pladsen fra sig selv. :P

Men man kan da håbe på nvidias vegne at de kan få udviklet en driver der i det mindste kan give R9700 pro baghjul.
Det kan ikke være rigtigt at Nvidias flagskib ikke en gang kan konkurere med ati's nu snart "gamle" model... :(

20

torsdag, 30. januar 2003, 00:14

Citeret

Men man kan da håbe på nvidias vegne at de kan få udviklet en driver der i det mindste kan give R9700 pro baghjul.
Det kan ikke være rigtigt at Nvidias flagskib ikke en gang kan konkurere med ati's nu snart "gamle" model... :(

Helt enig for uden stærk konkurance så vil vi forbrugere ikke har det bedste til den bedste pris, men derimod betaler mere end vi har lyst til. God og stærk konkurance holder prisen i skak og tvinger dem til at udvikle ny teknologi på det område så hurtigt og effektivt de kan for at ovetage 1. pladsen.

Jeg håber at nVidia hurtigt kan rejse sig fra støvet og produceret en rigtig god driver til FX samtidig med at de opgradere kortet så det kommer til at sparke røv. :P

Seneste tests og artikler

0

HIS IceQ X2 Radeon R9 285 2 GB

Vi skal i dagens review se på
Læs Mere

14

MSI Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Samsung Galaxy Mega 2 dukker op

Den er ikke kommet endnu, og s
Læs Mere

0

Triad Wars tæt på annoncering

United Front Games og Square E
Læs Mere

0

Scalebound kommer eksklusivt til Xbox One konsollen

Når Platinum Games lancerer sp
Læs Mere

1

Her er alt du skal vide om den nye iPhone 6 og iOS 8

Tim Cook og resten af Apple-ko
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.