Pc til WOW ultra???

  • Jeg anbefaler stærkrt ikke at købe fra topdata. De har god service, ja, og gode priser, men desværre er mange af deres dele ekstremt overdrevent beskrevet, og de bruger nogle mærkelige psu'er, hvilket kan resultere i svækket ydelse og endda crashes der kan koste din pc livet. Den du har linket er helt i orden til wow. Husk dog at prisen er uden styresystem. Du burde heller ikke bruge penge på en fremtidig SLI opgradering, hvis du kun spiller wow, da det ikke vil øge ydeevnen i lige præcis det spil!

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • theharbni5 Det hedder at sælge sit produkt, hvis de skrev "det her grafik kort kørt tingene som et læs lort" hvor mange pc'er tror du så de ville få solgt? ^^


    I forhold til PSU'er der bruger 99% af alle pre config pc'er noget OEM no name skod, så er ikke kun dem.


    Vil forslå at tjekke http://www.game-station.dk ud, en side jeg hørte om fornylig, må siges at være en af de eneste sider jeg har kunne samle et setup som jeg normalt ville gøre selv, og så til en rimlig penge.


    De overclocker den enda for dig (mild overclock) hvis du køber "Black Bean" serien.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • den hjemmeside du^ linker til er dyr...


    men man kan jo vælge en andet strømforsyning inde på topdata, og de har super service købte en computer der inde med en 700w strømforsyning Corsair 80+ men de havde ikke flere så jeg fik en dyrer Coolermaster gx750 :clap:

  • Hvis du beslutter dig for at bestille hos Topdata, så sørg for to ting.


    Bed dem om at skifte strømforsyningen med en Corsair 650W eller lign. (Ikke nogen no-name eller lign) Det vil spare dig penge i det lange løb.


    Og så spørg dem lige om de RAM klodser de smider i er 1.5V klodser og ikke 1.65V klodser - det har en del at sige hvis du forventer at bruge 2500K til særligt meget, da K modellerne er de processorer der kan overclockes, og de kan ikke lide 1.65V (de er bygget til 1.5, men kán køre 1.65 til nøds uden overclock)


    Mine to cent.


    PS: Vælg for guds skyld det HAF kabinet de tilbyder. (Mest en personligt ting - jeg stoler ikke på Coolermasters billigkabinet kvalitet, eller evne til at køle :$)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg siger ikke at 1.5 volt ikke kører bedre med i5-2500k men min kører i5k kører meget godt med 1.65 volts ram


    pas på hvad du siger med det kabinet det har godt med ventilation:)


    men synes istedet du skal vælge deres ecco extreme kabinet har det selv og det er perfekt med massere af ventilation og er ikke noget lavet af noget lort :D

  • Nu skriver jeg jo også "Med Overclock" - Det er intels egne specificationer at volten ikke må kommer over en vis procentdel, hvilket kan skade CPU'en (og ikke bare den klassiske "du mister 2 års levetid" skade, men død CPU)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • har overclocket min... kører fint, men hvis man ikke vil overclocke ville jeg nok anbefale 2500 uden k :D og det link han startede med :)


    (tror du ved mest om det med ram, men hhar du hørt om nogen der har smadret deres spu pga. det ved ( mit clock omkring 4.5GHz?:)))

  • Kun fra fora på internettet. Der er dog delte meninger (gætter personligt på at det er pga. variation i kvaliteten på CPU'er og at nogle har været heldige).


    Men efter min mening - better safe than sorry. Specielt hvis man har et budget der ikke tillader et pludseligt indkøb af hardware pga. fejl. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Min egen kører 1.5V med nogle exceleram på 1333Mhz - også på en 4.5Gz stykker. Varierer lidt pga. det varme vejr. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Såvidt jeg kan huske er det blevet nævnt en hel del gange at man kun kan måle det i benchmarks med forskellen på 1333MHz og 1600.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Øeeeøøhhh... Såvidt jeg husker er alt under og inklusive 1066 i forhold til 1333 og opefter en mærkbar forskel. Men om 1333 til 2000 er et mærkbart spring skal jeg ikke kunne sige.


    Mine RAM er faktisk byggest så de kan komme op over 2100? mener jeg Martin fik dem testet til, men jeg har ikke behovet. Mit grafikkort er for lille til at kunne følge med resten - det er simpelthen for stor en flaskehals. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |