• hvilket GFX snakker du om ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • en asus heatsink. men jeg vil godt skift min ati blæser på mit grafikkort ud med en asus heatsink det er bare en heatsink der snor sig udenom koret og sedder på toppen af det


    MvH
    Administrator

  • Der skal mere information til for om vi kan svare på det som Ebo også forsøgte at lure ud af dig.


    Vi skal bruge hvilket kort det drejer sig om, model nummer og fabrikant.


    Vi skal bruge modelnummeret på den køler som du vil sætte på.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er stadigvæk ikke nok information til at vi kan give dig et klart svar.


    Men jeg vil ikke anbefale uerfarne at skifte grafikkortskøler, det er ikke lige så simpelt som CPU.
    Derfor syntes jeg du bare skal lade være.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det er stadigvæk ikke nok information til at vi kan give dig et klart svar.


    Men jeg vil ikke anbefale uerfarne at skifte grafikkortskøler, det er ikke lige så simpelt som CPU.
    Derfor syntes jeg du bare skal lade være.


    det passer så ikke helt, men en god køler fra Zalman eller AC som vil passe til det kort, som du har, så er du ikke helt galt på den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    det passer så ikke helt, men en god køler fra Zalman eller AC som vil passe til det kort, som du har, så er du ikke helt galt på den.


    Mvh
    Sam


    Jeg vil nu holde fast i at det ikke er lige så trivielt at udskifte en køler på et grafikkort som på en CPU.


    På grafikkort er der mange forskellige ting at tage højde for, custom board designs som ikke er kompatibelt med en køler som er designet til et reference board.


    Så er der detaljer så som at køleren også køler RAM.


    For ikke at nævne at grafikkort bliver ofte ikke designet til at man kan skifte køleren.


    Til et 5450 kort, kan det ikke kræve meget at køle den, de bliver jo solgt med passive kølere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.