kan ikke finde trådløst netværk

  • Hey Tweakers


    jeg var ude ved en kammerat igår og han bad mig kigge på sin computer


    ACER Travelmate 5320


    problemet er at den ikke kan finde hans trådløse netværk


    jeg har via knappen forest på maskinen sikret mig at netkortet er online !


    men selv når netkortet er online har jeg et rødt kryds over ikonet nede i status baren, og det ser ud til at den mener det er offline.


    der bruges noget der hedder Acer Enet management


    men når jeg prøver at gøre noget med det får jeg en status fra status linjen der siger NULL TEXT


    hvad filan kan der være galt ?


    jeg har prøvet at lukke det acer enet management ned og søge netværket manuelt, men der finder den det heller ikke.


    nogen der kan hjælpe ?

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • op


    der må da være nogen her med ideer til hvad der kan være galt ?

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Kan computeren finde nogen trådløse netværk overhovedet?


    Hvis den kan finde andre trådløse netværk men ikke dette, kunne det måske være routeren der er blevet resat eller noget andet lignende og nu hedder noget andet.


    Hvilken udgave af windows kører den maskine?


    Hvis det er windows XP, er softwaren der følger med i windows ofte bedre end det producenterne selv leverer til at styre trådløse netværk, windows kan sættes til det ved at følge denne guide: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jeps computeren finder 2-3 andre trådløse netværk


    der er vista på computeren


    der er 2-3 andre computere på routeren....og jeg har logget på routeren for at være sikker på navnet...

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    jeps computeren finder 2-3 andre trådløse netværk


    der er vista på computeren


    der er 2-3 andre computere på routeren....og jeg har logget på routeren for at være sikker på navnet...


    Den her slags problemer er altid fantastiske... det kan være en dum indstillingsfejl, eller hvis i er uheldige hardware inkompatibilitet.


    Hvis det skulle være noget med routerens indstillinger(der lige præcis gør at denne computer ikke kan logge på), kan det nemmeste være at nulstille routeren, ikke mindst for at man samtidig kan omdøbe navnet på det trådløse netværk (hvilket kan hjælpe hvis computeren har lavet en profil for det netværk).


    Ellers... har computeren tidligere kunne logge på trådløst netværk fra denne router?


    Har i prøvet at opdatere routerens firmware samt eventuelt driveren til det trådløse netværk (Acers billige laptops har en forkærlighed for broadcom baserede trådløse netkort, som jeg har haft lidt blandede resultater med, angående at opdatere driveren til en der ikke er specifikt fra Acers hjemmeside, men det kan være en mulighed).


    Og ellers, så vil jeg som sagt tidligere også anbefale at bruge windows' indbyggede software til kontrol af det trådløse over det som Acer leverer, selvom det i Vista kan være noget uintuitivt.


    En Ekstra ting der bør være styr på i øvrigt er at Windows skal helst være fuldt opdateret, for Vista betyder det SP2 osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • tak for svarene....jeg må prøve mig lidt frem tror jeg :-)

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii