core i3 kan ikke afspille hd

  • Hej Tweakup.


    Har ud fra flere anmeldelser læst både på tweakup og andre hjemmesider lavet mit eget medie center.
    det går dog ikke helt efter planen da det ikke kan afspille .mkv filer flydende.


    Har købt følgende:
    Processor: Intel Core i3 2100 Sandy Bridge
    Bundkort: ASUS P8H67-M PRO B3 Sandy Bridge
    Ram: Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value
    Drev: Lite-On iHBS212 Writer Blu-ray


    Kan ikke finde andre tråde med folk der har problemer med af afspille hd med denne processor.


    Det jeg prøver at afspille er 1080 .mkv format til fladskerm i 1920*1080. billedet er flot men ved bevægelse hakker det i billedet.


    Har prøvet at se på processorforbrug og den bruger kun ca 10-20 % af processoren.


    Har prøvet at afspille både med. VLC, Windows media player clasic. XBMC. m.v. men hjælper ikke.


    Har prøvet at installere flere codex, eks haali media splitter, ffdshow, Divx plus, CCCP. (er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt for kan ikke finde ud af at skulle opsætte det i eks. Windows media player clasic)


    Kan det passe at intels core i3 GPU processer ikke er stærk nok til af afvikle HD materiale og hvis ja hvilket grafikkort kan så være en mulighed.


    Har efterhånden bøvlet en hel del med det, så håber i kan hjælpe :)


    Vh Helge :)

  • Du skal vist også hente nogle drivere på Intels hjemmeside til deres CPU/GPU.


    Angående afspiller ville jeg give Daum Potplayer et kig. Det er efterfølgeren til KMPlayer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det køre med windows 7 enterprice 64 bit. så tror ikke det det.
    harddisken er en segate 2 tb, med 7200 mb og med sata 600.


    Må indrømme at jeg ikke er super god til engelsk.


    Forstår det som at jeg skal vælge Microsoft DTV-DVD Video Decoder i eksternal files i windows media player classic. dette har dog ingen effekt.

  • Har bøvlet lidt med at prøve at ligge en ny opdatering ind fra intel men er lidt i tvivl om det egentlig lykkedes.


    Vil da lige prøve både Daum Potplayer og Zoom Player


    puma99dk| har også overvejet noget i den stil. undre mig bare over hvordan et grafikkort med mindre mhz skulle virke bedre end den integrerede grafik processor i I3


    Data:
    Intel HD Graphics with Dynamic Frequency
    Base frekvens 850 MHz
    Maks. Dynamisk Frekvens 1100 MHz

  • Som sagt: installer driverne til din CPU/GPU


    http://downloadcenter.intel.co…4%A2+i3+Desktop+Processor


    Vælg styresystem og download


    Nogen der sagde "Lemmings", eller var det inde i mit hoved ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ebsen
    hmm, nu melder den blå skærm med fejl om grafikkort driveren.
    kan man gen installere driveren eller er det forfra med windows ?


    Laver den blå skærm under installation eller efter?
    Valgte du den rigtige driver?


    Du kan sagtens undlade at skulle installere Windows om.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Den kan sagtens installeres fra en USB-Pen.


    Vil du da hente den fra en anden PC?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Den kan sagtens installeres fra en USB-Pen.


    Vil du da hente den fra en anden PC?


    Ellers skulle "Fejlsikret tilstand med netværk" fungere fint - så kommer man udenom grafikdriveren og dens blue screen

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Bubbi: ja har også prøvet med Media Player Classic - Home Cinema uden et positivt resultat.


    Tror jeg har fundet fejlen, for kan ikke opdatere GPU'en, lige meget hvilken version af opdateringen jeg vælger, gør computeren ikke kan starte op men går i blå skærm.


    Er nu ved at geninstallere windows 7 igen og så må jeg se hvad jeg gør, er ret træt af ikke at kunne opdatere hvis det det eneste der skal til. men må evt. købe et andet grafikkort og sætte det i hvis jeg til sidst giver op.

  • Husk at ignorere den grafikkortsopdatering som Windows Update finder - den er næsten altid forældet, og har det af helvede til med de opdateringer du henter fra de officialle sider. X(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er noget med at graffikortet eller lign. Skal understøtte en vis form for playback, for at kunne trække HD film ordentligt. Så overvej at få et graffikkort. Et kort til en 4-500 kroner med kølerprofil burde være mere end nok. Bare husk at tjekke om hvorvidt der er HDMI udgang på kortet

  • Esben, mig bekendt er den en fejl i SB som gør at den ikke understøtter 24p materiale, ved at revision 3 har snakket om det og at det er en hardware fejl som ikke bliver rettet får i IB, så hvis jeg var dig smed jeg et nvidia 520 kort i maskinen, de spiller altså bare godt med nvidia-kort =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW