Stationær PC (ingen wi-fi) og Boxee

  • Hey !


    Jeg vil gerne kunne afspille mine medier fra min computer/harddisk til mit fjernsyn på en smart måde.


    Idea number one
    Køb en Boxee box eller lign. (den har Wi-Fi). Jeg tænker at man så kan købe en lille Wi-Fi USB ting til computeren (der ikke har Wi-Fi) og så kan min stationære og Boxee snakke sammen via den? Passer det?


    Idea number two
    Have en ekstern harddisk sluttet direkte til Boxee. Ulempen er at den eksterne så hele tiden skal flyttes mellem computer og boxee når der skal filer ind på dyret.


    Any bright ideas?


    PS: Det primære formål er at få filer fra PC over til fjernsynet (kabling direkte fra PC til TV vil være vildt besværligt og jeg ville foretrække en fjernbetjening), at kunne gå på internettet, youtube, facebook osv. via TV'et er ikke så vigtigt. DERFOR tænker jeg på om der er et billigere alternativ til Boxee? Har bare læst mig frem til Boxee har bedst interface, remote og fil understøttelse, meeeen den måtte sq gerne være lidt billigere ;)


    Tak tak !


    Glemte lige sidste mulighed - En netværks harddisk, men så bliver det lidt pebret gør det ik?

  • Jaa måske, problemet er at jeg sidder på noget kollegie net hvor man skal bruge xtra software til at logge på netværket - jeg ved ikke heeelt om det kan gå igennem en router og så videre til compen, muligvis. Så tænkte bare en lille USB wi-fi stick ville være nemmere, hvis ikke også billigere.

  • Jeg har selv en Boxee Box, og den afspiller alt trådløst, både fra min stationære og min bærbar.
    Du kan jo også have din stationære på netkabel over til din router,
    og så trådløst mellem Boxee Box'en og din router.
    Det har jeg.


    Boxee Box er noget at det bedste stykke hardware jeg nogensinde har købt.
    Den er super genial.
    Afspiller ALT, er endnu ikke stødt på et fil-format den ikke kan afspille.


    Og så ser den super sej ud, og fylder intet.
    Remoten er også genial. :)


    Så jeg vil i hvert fald anbefale Boxee Box'en.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af eNiTH
    Det lyder satme godt! :D Jeg må lige definitivt have svar på:


    Hvis jeg køber en dongle som den her http://www.edbpriser.dk/Produc…+fi+usb&sp=all&pid=718511


    Vil min PC og Boxee så være istand til at snakke sammen? Der behøver ikke at være en router imellem?


    Jeg vil mene du stadig skal have en router imellem. Men hvis du endelig skal have et trådløst netværkskort så køb et internt med antenne.

  • Enig med LeeFusZ.
    Du skal nok have en router imellem.
    Men hvad har du af modem?
    Er du sikker på der ikke er en router indbygget i den, og evt. en trådløs?


    Jeg vil også give ham ret i, at når du skal have et trådløst netkort til en stationær,
    får du meget bedre forbindelse og signal ved at købe et internt netkort med antenne.


    Men start med at find ud af hvad du egentlig har af modem.

  • Som sagt kører jeg over kollegie net så har egentlig ikke noget modem - jeg har bare et stik i væggen jeg hiver nettet ud af :P... Jeg ved godt der må være en router/modem et eller andet sted men ikke liiige noget jeg har adgang til. Jeg må hellere undersøge om jeg ka smide en router ind imellem uden det giver problemer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af eNiTH
    Som sagt kører jeg over kollegie net så har egentlig ikke noget modem - jeg har bare et stik i væggen jeg hiver nettet ud af :P... Jeg ved godt der må være en router/modem et eller andet sted men ikke liiige noget jeg har adgang til. Jeg må hellere undersøge om jeg ka smide en router ind imellem uden det giver problemer


    Det burde ikke være noget problem og sætte en trådløs router op.


    Du skal så bare lige huske og sætte kode på det, så alle dine naboer ikke går på nettet igennem den.


    Jeg er sikker på nogle af dine naboer også har routere sat til deres, så du kan jo evt. spørge nogle af dem.


    Jeg bruger selv min trådløse router til rigtig mange ting.
    Boxee Box, Bærbar, vores iPhones, vores iPads, vores 2 Xbox 360'ere og til sidst vores køkkenradio.