Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 29. januar 2003, 19:54

Jeg er ved at opgradere min comp.

de dele jeg har kigget på er
p4-2400 cpu,
et asus p4s8x mb med sis648 chipset
og et Sapphire radeon9700 pro grafikkort.

men jeg vil meget gerne høre erfaringer/råd fra alle som kan hjælpe:-) bla. har jeg hørt at cpu'en skulle være presset til max fra intel side. Ville også meget gerne høre lidt om chipsettet kan anbefales.

~~surferen~~

2

onsdag, 29. januar 2003, 19:56

Citeret

Originally posted by surfer

p4-2400 cpu,

men jeg vil meget gerne høre erfaringer/råd fra alle som kan hjælpe:-) bla. har jeg hørt at cpu'en skulle være presset til max fra intel side. Ville også meget gerne høre lidt om chipsettet kan anbefales.

~~surferen~~

hvor maget må den koste??

3

onsdag, 29. januar 2003, 19:59

Citeret

p4-2400 cpu,

~~surferen~~

Ja, du kan jo ikke ændre multiplier på P4 da den er låst og ikke kan låses op. Hvis du vil overclocke en P4 så er din FSB du skal hæve, men det sætter højere krav til RAM, Bundkort og køling. :P

PS. Sapphire R9700PRO er et rigtigt godt kort. :P

4

onsdag, 29. januar 2003, 20:12

prisen er jo et vidt begreb, men i ca samme klasse som ovenstående, og så måske omkring +500pr del, kommer and på forbedringerne:-)

5

onsdag, 29. januar 2003, 20:16

hvilken cpu skal jeg købe hvis den ikke skal være låst, og ligge i ca. samme prisleje, kan en p4 2.533 fsb533 gøre det, eller skal der helt andre midler til?

6

onsdag, 29. januar 2003, 20:22

Du kan ikke låse mulitiplieren op på nogen af P4 modellerne!!!
Dog kan du bruge HyperThreading ved den store P4 på 3.0ghz og i den nærmeste fremtid vil også 2.4ghz kunne køre med HyperThreading.
På dette link

http://www.overclockers.com/

kan du klikke dig ind i CPU Database og se hvad folk har oc'et deres forskellige cpu'er til - ikke usædvanligt at P4 2.4 kommer op på 2.8 - 3.0!!!!

7

onsdag, 29. januar 2003, 20:23

Citeret

hvilken cpu skal jeg købe hvis den ikke skal være låst, og ligge i ca. samme prisleje, kan en p4 2.533 fsb533 gøre det, eller skal der helt andre midler til?

Skal IKKE være låst ? Så skal du jo have en AMD Athlon som kan låses op hvis det er det som du vil. :P

8

onsdag, 29. januar 2003, 21:12

Jeg takker mange gange for jeres hjælp, men mangler stadig lidt info om bundkortet, hvis der er nogle som kan hjælpe.

9

onsdag, 29. januar 2003, 21:24

Sufer

Jeg ville ikke købe det bundkort alt jeg har læst om det
tyder ikke for godt.
se denne tråd
http://www.overclocking.dk/forum.asp?mod…106933&emneID=3

10

onsdag, 29. januar 2003, 21:29

Hmt til bundkortet er det jo altid subjektivt om man kan li det eller ej!! Men her er et link til det mobo du efterlyser - det lyder sgu godt :D

http://www.asusboards.com/forums/showthr…&threadid=34545

Så fås det vist ik´meget bedre 8)

11

onsdag, 29. januar 2003, 21:33

ø
ikke for at slå dig i hovedet men han spørger på asus p4s8x og ikke P4G8X
Men helt sikkert P4G8X er det godt valg :)

12

onsdag, 29. januar 2003, 21:33

Citeret

Originally posted by ø
Hmt til bundkortet er det jo altid subjektivt om man kan li det eller ej!! Men her er et link til det mobo du efterlyser - det lyder sgu godt :D

http://www.asusboards.com/forums/showthr…&threadid=34545

Så fås det vist ik´meget bedre 8)

He he...

" Stol aldrig på hvad man hører fra folk det enten har lavet produktet eller folk som beder til produktet " :P

13

onsdag, 29. januar 2003, 21:36

GrillRotten
på trods af navnet
er www.asusboards.com ikke ejet af
asus men er et forum der er en for for
forum der hjælper folk der ejer Asus mb´s
og de er faktisk meget gode til at presse asus til at komme med fixes til asus mb´s.

14

onsdag, 29. januar 2003, 21:42

Citeret

Originally posted by DEVIL_DK
GrillRotten
på trods af navnet
er www.asusboards.com ikke ejet af
asus men er et forum der er en for for
forum der hjælper folk der ejer Asus mb´s
og de er faktisk meget gode til at presse asus til at komme med fixes til asus mb´s.

Jeg ved godt at ASUS ikke ejer siden, men som sagt så stoler jeg aldrig på hvad tilbeder siger. Man er nød til at være lidt kritisk hvis man vil have det bedste. Ellers bliver man logisk nok snydt. :P

15

onsdag, 29. januar 2003, 21:45

øh sorry det gik vist lidt for hurtigt med den tråd :D

16

onsdag, 29. januar 2003, 21:46

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Jeg ved godt at ASUS ikke ejer siden, men som sagt så stoler jeg aldrig på hvad tilbeder siger. Man er nød til at være lidt kritisk hvis man vil have det bedste. Ellers bliver man logisk nok snydt. :P

Læs lidt i det forum og du finder ud af de ikke tilbeder asus de er faktisk ret tit meget kritiske.

det er et godt forum for folk der overvejer at købe et asus mb at gå hen for at se om der er problemer med netup det mb de vil købe.

17

onsdag, 29. januar 2003, 21:51

Citeret

Originally posted by DEVIL_DK

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Læs lidt i det forum og du finder ud af de ikke tilbeder asus de er faktisk ret tit meget kritiske.

det er et godt forum for folk der overvejer at købe et asus mb at gå hen for at se om der er problemer med netup det mb de vil købe.

Joh joh, men nu prøver jeg bare at gøre ham opmørksom at fordi det står ET sted at det så ikke er rigtigt. Jeg tror somregl aldrig på hvad jeg læser medmindre jeg læser det fra flere kilder (gælder kun ved vigtige ting)... :P

Seneste tests og artikler

0

Razer Deathadder Chroma

For et stykke tid siden teased
Læs Mere

0

Thermaltake Versa H23

Når man hører navnet Thermalta
Læs Mere

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere informationer lækket om kommende AMD Carrizo og Carrizo-L

Ser du frem til AMDs kommende
Læs Mere

0

Bioware er på vej med det første patch til Dragon Age: Inquisition

Bioware arbejder allerede på d
Læs Mere

1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere

0

Apple iOS 8.1.1 viser flere forbedringer

Med lanceringen af iOS 8 kom A
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.