Minecraft server

  • Hej til alle jer kloge folk på sitet her


    Ned nød som mig skal lige bruge lidt hjælp til og bygge en server til og game på


    Har 111/11 Mb net så tror jeg kan trække lidt over det



    Men jeg vil gerne ha min egen hjemme server da det er lidt sjover ind og leje og man kan opgrade når man har startet et sted


    Men skal bruge hjælp til og lave en server der kan trække Minecraft vilket ikke er ret meget det kræver men ved ikke rigtig hvor jeg lige skal starte så tænkte jeg lige vil prøve og smide en tråd her og se


    Takker mange gange på forhånd


    Visello

  • Da minecraft bygger på Java, som har problemer med store mængder RAM så kræver det vist ikke det store af en server.


    Hvor mange spillere forventer du at have på serveren af gangen? 10? 20?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Da minecraft bygger på Java, som har problemer med store mængder RAM så kræver det vist ikke det store af en server.


    Hvor mange spillere forventer du at have på serveren af gangen? 10? 20?



    altså jeg har kørt minecraft server på min gamer pc og du har ret! :)


    de har STORE ram problemer.


    skal skal ind og konfigurere så den kan hive flere ram da den når grænsen.


    da jeg kørte min havde jeg 20-30 online og det var noget der hev tænder ud ..


    jeg har 8 gb ram og en I7 920 4,2 ghz. og den skrev alligevel engang imellem "overload" til mig. når nogle gjorde noget :P


    så det kræver noget. men jeg brugte min egen pc til det :)

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU