NAS der selv kan tag Backup fra pc?

  • Hey...


    Er der nogle der kender en NAS server, til hjemmebrug, hvor man kan sætte den til at tag backup fra ens pc af, nogle bestemte mapper den skal tag backup af en bestemt dag


    Hvis i kan forstå :)


    Jeg har en QNap TS-209 nu, men så vidt jeg lige kan se,kan min ikke gøre det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Skal ikke kunne sige om din kan, men ved at Synology NAS'er kan :)


    Er det dem alle? eller en Bestemt en af deres modeller der kan det?

  • I stedet for at lede efter en NAS der kan gøre det der, tror jeg det er smartere at finde et program som du kan installere på din computer, som kan holde øje med ændringer osv. og løbende tage backup af de filer du indstiller den til.


    På den måde slipper du for at dele de mapper du vil tage backup af på netværket og du kan bruge din nuværende NAS til at opbevare backuppen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby


    Er det dem alle? eller en Bestemt en af deres modeller der kan det?


    Det er det ja, de helt lille kan i hvert fald, så alt op efter burde også kunne :)


    Men det kunne måske være en god ide at overveje RTM's bud, det spare jo lidt penge.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    I stedet for at lede efter en NAS der kan gøre det der, tror jeg det er smartere at finde et program som du kan installere på din computer, som kan holde øje med ændringer osv. og løbende tage backup af de filer du indstiller den til.


    På den måde slipper du for at dele de mapper du vil tage backup af på netværket og du kan bruge din nuværende NAS til at opbevare backuppen.


    Ja, det kunne også være en mulighed... Men så skal man jo stadig ha de diske i ens pc, og de skal jo også køre hele tiden.. Men så må man bare få 2x1TB Serverdiske til det formål.. men kender du sådan et program??
    Har ikke lige høre om det før...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby


    Ja, det kunne også være en mulighed... Men så skal man jo stadig ha de diske i ens pc, og de skal jo også køre hele tiden.. Men så må man bare få 2x1TB Serverdiske til det formål.. men kender du sådan et program??
    Har ikke lige høre om det før...


    Du tabte mig fuldstændig her. Er det ikke diskene i din rig du vil lave back-up af? I så fald er de vel monteret i maskinen.
    Jeg brugte Acronis da jeg kørte Windåse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby
    Ja, det kunne også være en mulighed... Men så skal man jo stadig ha de diske i ens pc, og de skal jo også køre hele tiden.. Men så må man bare få 2x1TB Serverdiske til det formål.. men kender du sådan et program??
    Har ikke lige høre om det før...


    Jeg tror at du har misforstået et eller andet.


    Pointen er netop at dine computere selv laver backuppen og lagrer dataen på din NAS.
    Det betyder ikke at computeren selv skal stå tændt 24/7.


    Nu har jeg ikke prøvet det, men windows 7 (og sikkert også de ældre udgaver) har et program indbygget, det skulle kunne gemme backuppen på et netværksdrev.


    Så vidt jeg kan se fungerer Synologys backup funktionalitet på samme måde, altså at man har et program på computeren som sender backup til NASen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Normalt får man altså et Backup program med når man køber en NAS, det var jo sådan set hovedformålet med en NAS, da den i sin tid blev udviklet.. Altså udover at man har sine filer liggende eksternt..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650