Køb af SSD på afbetaling?

  • Hey


    Nogle der kender en go hjemmeside hvor man kan købe på Afbetaling?


    Skal bruge en 2-4 SSD diske så har sq ikke lige penge til at smide det pt, så må ud i noget med afbetaling over 1 år...


    Men hvad for nogle hjemmesider tilbyder det?


    mvh
    toby

  • Ved Computercity har sådan noget, men hvorfor ligefrem låne penge til den slags luksusgode?


    Hvis det absolut er en nødvendighed, så ville jeg da klart foretrække et lån i en bank fremfor grotesk rente i et finansieringsselskab.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • som skrevete, over nettet..


    Din mening om bank og lån osv.. kan jeg ikke lige bruge til noget :)


    Det er ikke luksus i mine øjne, men har lige mistede 2 alm harddiske, det ikke var særlig gamle, så gider ikke det pis mere, skal ha noget der holder og ikke har en sliddel i sig.. Derfor SSD
    Nu da jeg har et arbejde hvor jeg har en masse Vigtig date gemt på dem, så gider jeg ikke skal til at tag backup hver dag fordi jeg er bange for de går ned.. derfor SSD...


    Men igen.. søger net butikker der har dem, gerne billige, ikke som i de fysiske butikker..


    Og jeres holdning til lån på den måde osv.. kan jeg ikke bruge til noget :)
    (ikke for at være sur, men gider bare ikke høre på det)

  • Fair nok, overså online-delen. Merlin tilbyder finansiering.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Du kan evt. prøve Elgiganten. De har en kampagne i øjeblikket hvor man kan låne uden omkostninger. Elgiganten (hvis de har SSD) er nok lidt dyrere, men i sidste ende bliver det formentlig billigere da det som regel er temmelig dyrt at låne på afbetaling. Jeg er dog ikke sikker på de forhandler SSD da jeg ikke kunne finde noget ved en hurtig søgning på deres hjemmeside.


    Lad være med at læse nedenstående hvis du er fast besluttet på afbetaling:
    At du ikke vil høre om andre muligheder og gode råd med hensyn til bank osv er selvfølgelig din sag, men jeg synes det er lidt dumt og blindt da der sagtens kan dukke noget interessant op som du måske ikke selv har tænkt på. Husk på at folk skriver de ting for at hjælpe dig og ikke for at gøre dig sur.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Alt elektronik kan gå i stykker, osse en SSD.


    Jeg ville da overveje at købe nogle server diske, der er beregnet til 24/7/365 brug, da det åbentbart er lagerplads som osse bliver vægtet højt. du kan få server diske hvor det er muligt at få adgang til data, selv om der går ged i allokerings algoritmen..


    fx. Constallation disken fra Seagate


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=780873


    her er lidt læsestof


    http://www.seagate.com/www/en-…on-es/constellation-es-1/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby
    Det er ikke luksus i mine øjne, men har lige mistede 2 alm harddiske, det ikke var særlig gamle, så gider ikke det pis mere, skal ha noget der holder og ikke har en sliddel i sig.. Derfor SSD
    Nu da jeg har et arbejde hvor jeg har en masse Vigtig date gemt på dem, så gider jeg ikke skal til at tag backup hver dag fordi jeg er bange for de går ned.. derfor SSD...


    Jeg er lidt ligeglad med det om lån, men du bør være klar over at flashen i de SSDs er en sliddel i sig selv, så de er absolut heller ikke fri for den slags problemer.


    Derudover er der den anden slags problemer såsom umodne controllere osv.


    Dermed ikke sagt at SSDs ikke nødvendigvis er bedre, men de er heller ikke perfekte.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Super... sådan en tror jeg da er beder, vidste ikke der fandes bestemte diske til det formål, det ville nok være beder for mig jo... Takker..


    også til jer andre :)

  • Men husk at de naturligvis stadig kan fejle så hvis det er vigtige data bør du stadig lave backup...evt. sætte nogle diske i RAID.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Men husk at de naturligvis stadig kan fejle så hvis det er vigtige data bør du stadig lave backup...evt. sætte nogle diske i RAID.


    Anders


    RAID giver ikke backup, kun redundans, dvs. hvis du får virus mister du f.eks. stadigvæk dine data.


    Men er ellers enig, det er en god ide at tage backup, hvis dine data er så vigtige.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej


    Jeg plejer også at ha backup på min Xtern og mine NAS server.. men det er min Xtren der gik ned i sidste uge, og så min alm Disk i denne her uge.. og har ikke lavet backup af mine billeder de sidste 3 uger på min nas.. så der er da gemt noget, men ikke alt...


    Skal ha fundet ud af hvordan jeg får min NAS til selv at lave backup på en bestemt dag, med nogle bestemte mapper.. hvis en qNap TS209 kan gøre det...


    Men ja, jeg skal ha mig sådan en disk der der er linket til, til min PC, og så en ny xtern med sådan en disk i også, og så min NAS skal jeg også ha skiftet ud med de diske der... og min NAS køre i RAID så den spejler den ene disk, så der er det også gemt... Og så lige en SSD til C drev.. .så burte det hjælpe lidt på det... Men øv, det blvier dyre end jeg troede..