Ny Router - Nogle bud?

  • Hey folkens, jeg står og skal bruge en ny router da min gamle D-Link DI524 er stået af. Istedet for en low- midrange performence router, vil jeg gerne have noget lidt bedre denne gange. Routeren skal gerne kunne streame HD-materiale samt have en "klippe" stabil connection :)
    Den skal generalt bruges til gaming og stream til medieservere. Den skal også kunne klare en forbindelse på 50 / 50 (mindst).
    Har kigget på disse 3, eftersom de har nogle gode reviews her og der.
    http://www.edbpriser.dk/Produc…t=4308254;4748606;4308253
    Jeg er dog ikke helt sikker på, hvad jeg skal kigge efter, og spørger derfor jer til råds. Udover det må i meget gerne komme med jeres egne bud og begrundelser :)


    EDIT:
    Pricerange er max. 950 kr :)

  • denne er super let at sætte op


    har N wireless og gigabit porte


    og så er den billig


    Linksys E2000, er en del af cisco :-)


    http://www.edbpriser.dk/Produc…=e2000&sp=all&pid=4308253

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand


    Må tilslutte mig DIR-655


    Stabil og forholdsvis billig.


    Har også kigget på den, og performance og pris er jo god :) Den har dog ikke duelband. Men det har vel ikke ret meget at sige, når man bor i et mindre bysamfund? Eller hvordan?


    Vel den kunne streame HD materiale stabilt? Den sidste router jeg havde kunne sende med ~46 mbs, men kunne slet ikke følge med. Vil denne kunne dette?

  • Hvis du skal have dual band skal du vælge storebror'en DIR-855.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…dir-855&sp=all&pid=434937


    Men den holder ikke budgettet.
    Så ville jeg hellere vælge DIR-655'eren.


    Jeg streamer selv HD, musik og meget andet fra min PC og fra den bærbare over til min Boxee Box
    igennem min DIR-655 uden problemer.


    Boxeen og min bærbare kører begge trådløst.

  • Helt enig i at Dir-655 er en rigtig god router og har også selv en, men jeg tror lidt at tiden er ved at løbe fra den, den er over 2år gammel og selvom der er kommet en B1 revision så kan man nu få nyere routere med dualband netværk hurtigere cpu'er, bedre dækning, IPv6 som virker og bedre firmware support (et sted hvor D-Link virkelig stinker).
    pt. er Asus' RT-N66U ikke kommet, men hvis den får en ok pris og måske DD-Wrt support, så kan det blive en rigtig god router.


  • Tror sq det bliver den så, den er jo også billigere end de andre :) Med mindre der er argumenter imod.


    Siger tank folkens, så vil jeg lige købe en router ind før jeg smutter til Jelling :)


    Edit:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclup
    Helt enig i at Dir-655 er en rigtig god router og har også selv en, men jeg tror lidt at tiden er ved at løbe fra den, den er over 2år gammel og selvom der er kommet en B1 revision så kan man nu få nyere routere med dualband netværk hurtigere cpu'er, bedre dækning, IPv6 som virker og bedre firmware support (et sted hvor D-Link virkelig stinker).
    pt. er Asus' RT-N66U ikke kommet, men hvis den får en ok pris og måske DD-Wrt support, så kan det blive en rigtig god router.


    Nogen idé om release på den nye Asus? Og hvad prisen evt. er?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Ikke sikker på release af den RT-N66U, nok omkring juli og prisen bliver nok +1500kr. så over dit budget.


    Nej okay ;)


    Men siger mange tak alle sammen, nu har jeg noget at perspektivere til!