GT430 VS 8800gt amp

  • hej folks


    har lige et hurtigt spørgsmål hvad er hurtigst et gt430 eller et 8800gt amp det skal sidde i enten en dual core e8400 eller en sandy 2600

    I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

  • Det ser troværdigt ud, gt 430 er ikke noget fantastisk kort til gaming.


    Jeg fandt anandtechs test (hvad jeg betragter som en meget troværdig kilde), hvor gt430 også taber stort til 8800gt: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Du kan bruge den her side til at sammenligne deres "rå" muskel kræfter over for hinanden.


    http://www.hwcompare.com/7218/…92-vs-geforce-gt-430-1gb/ <<<


    Nu er AMP! enda hurtigere end det 8800 der bliver sammenlignet med her så ja, 8800 > 430, selv med
    en forskel på framebuffer (ram).

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Du kan bruge den her side til at sammenligne deres "rå" muskel kræfter over for hinanden.


    http://www.hwcompare.com/7218/…92-vs-geforce-gt-430-1gb/ <<<


    Nu er AMP! enda hurtigere end det 8800 der bliver sammenlignet med her så ja, 8800 > 430, selv med
    en forskel på framebuffer (ram).


    Bare en lille kommentar: Den slags sider er ganske udmærket til at give et praj om hvad man kan forvente, men pas på med at tillægge dem for stor værdi, da der ofte ikke bliver brugt samme drivers til tests (dvs. et af kortene kan have en mindre fordel som følge af at der bruges en nyere driver).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Bare en lille kommentar: Den slags sider er ganske udmærket til at give et praj om hvad man kan forvente, men pas på med at tillægge dem for stor værdi, da der ofte ikke bliver brugt samme drivers til tests (dvs. et af kortene kan have en mindre fordel som følge af at der bruges en nyere driver).


    Med så lige denne side, bliver der faktisk ikke lavet nogen benchmark af hardware, alle deres info er udregnet ud fra hardware spec og giver kun en ide om den teoretiske ydelse af gfx.
    og så også helt enig med at man ikke kan ligge for meget i sådan noget teoretisk ydelse og en god review er altid bedre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Bare en lille kommentar: Den slags sider er ganske udmærket til at give et praj om hvad man kan forvente, men pas på med at tillægge dem for stor værdi, da der ofte ikke bliver brugt samme drivers til tests (dvs. et af kortene kan have en mindre fordel som følge af at der bruges en nyere driver).


    Præcis som Cyclups siger så er det de "rå" specs der bliver sammenlignet, ligesom jeg skrev i min post, som bandwith på de forskellige hardware dele etc, hvilket kan give en generel idé om styrke forholdet.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Jeg menerdu skal op i et 450gts før du er oppe på 8800gt, og det er så lidt kraftigere :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().