Grafikkort / RAM hjælp??

  • Har denne model af pc: HP g5241sc...


    Virker meget fin til mine behov, lidt cs 1.6 og warcraft 3...


    Men er så begyndt at spille WOW (World Of Warcraft) Catalysm selvfølgelig...


    Problemet: Får en error nogen gange (error'n er ligegyldig her)


    Så nu vil jeg have et nyt grafikkort/grafikkort, og evt nogen RAM, og der er jeg virkelig lost! :crazyeyes:


    Så hvis en eller flere af jer lige kunne hjælpe med at finde det til mig :9xo ?





    Specs på pc:



    MotherBoard: M2N68-LA (Narra6)
    Manufacturer: Pegatron
    Form factor: microATX - 24.4 cm (9.6 inches) x 24.4 cm (9.6 inches)
    Chipset: NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
    Memory sockets: 2 x DDR3
    Front side bus speeds: 2000MT/s (2.0 GT/s)
    Processor socket: AM3
    Expansion Slots:
    1 PCI Express x16 slot for graphics card
    2 PCI Express x1 slots
    1 PCI slot.


    Prosessor:
    AMD Athlon ll X2 250
    Operating speed: Up to 3.0 GHz
    Number of cores: 2
    Socket: AM3
    Bus speed: 4000 MHz HT3


    Memory:
    Amount: 3 GB (1 GB + 2 GB)
    Speed: PC3-10600 MB/sec (message as PC3-8500)


    Memory upgrade information:


    Dual channel memory architecture
    Two DDR3 DIMM (240-pin) sockets
    Supported DIMM types:
    PC3-8500 (DDR3-1066)
    PC3-10600 (DDR3-1333)
    Non-ECC memory only, unbuffered
    Supports 2GB DDR2 DIMMs
    Supports up to 4 GB* on 32 bit PCs
    *32-bit operating systems cannot address a full 4.0 GB of memory.



    Video graphics:
    Integrated graphics using nVidia GeForce 6150SE
    *Integrated video is not available if a graphics card is installed.


    Integrated graphics using nVidia GeForce 6150SE
    Also supports PCI Express x16 graphics cards*


    NOTE:*Either integrated graphics or the PCI Express x16 slot are usable at one time; they are not usable concurrently.



    Harddrive:
    Size: 500 GB
    Interface: SATA
    Transfer rating: 3.0 Gb/sec
    Rotational Speed: 7200 RPM




    Computer Case:
    Mid-size ATX


    Height: 38.40 cm (15.12 inches)
    Width: 16.58 cm (6.53 inches)
    Length: 42.9 cm (16.89 inches)



    Power Supply
    300W




    Operating System:
    Microsoft Windows 7 Home Premium (64-bit)






    Håber der er en/flere af jer der vil hjælpe, for jeg aner INTET om det :-)



    På forhånd tak!


    Mvh. CT

  • For at kunne hjælpe dig med at bestemme hvad du har brug for, må du meget gerne oplyse et budget, det hjælper meget til hvis vi skal kunne komme med et godt bud der passer til dine behov.


    Umiddelbart er det ikke det bedste udgangspunkt du har for opgradering af computeren, da den ikke er så kraftfuld fra starten af, i virkeligheden burde bundkortet og CPU nok også opgraderes, men hvis vi holder os til det minimale er det grafikkortet der trænger mest (ud fra hvad jeg kan se er der kun integreret grafik).


    Hvis du skal have et nyt grafikkort i, skal du i øvrigt påregne en ny strømforsyning, på omkring de 500W.


    Til gengæld ville jeg ikke umiddelbart sætte flere RAM i computeren, 3GB er OK til det meste.


    Et bud på et billigt grafikkort kunne være dette 5770 til ca 800kr: LINK


    Et bud på en billig PSU kunne være denne Corsair på 600W: LINK eller denne Corsair på 500W: LINK


    Begge burde kunne gøre tricket sammen med det grafikkort, men den billige på 500W er ikke 80plus certificeret(v2 af den er, men det er ikke til at se om den er på markedet endnu), hvilket betyder at den bruger mere strøm (som bliver afgivet som varme i PSUen, som igen kan medføre mere støj fra PSUens blæser) for at holde computeren kørende.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Nå sorry.. Troede ikke der rigtigt fandtes computere som folk gamede på med intergreret grafikkort udover bærbar. Men måske skulle du tage mit råd og bare spare op til en ny.

  • Af lidt billigere løsninger er der:


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=449927


    Du kan også med fordel kigge på Tweaks køb og salg, da du måske kan finde noget der.


    Noget i stil med 8800GT, 9800gt, HD4870, HD4890, HD4830, 8800GTS (512mb).


    Måske du også kan finde en god PSU :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tak for alt jeres respons :)
    Skal dog ikke 'spare' til ny pc, da jeg "bare" spiller for at ha det sjovt og som tidsfordriv, hvilket jeg ikke har andet end 3-4 timer til pr dag pga udd.
    Men kigger da bestemt på grafik kortene og strømforsyningen (psi pci whatever :crazyeyes:)


    Evt Føniks computer kan hjælpe mig tror i :)?

  • Til de 2 spil, som du spiller vil det helt klart være en forbedring at investere i et nyt GFX.


    CSS kræver intet i sig selv hverken CPU power eller fra GFX, så der burde ikke være noget problem.


    WOW er meget CPU afhængig og ikke så meget grafisk bortset fra hvis der er dx11 understøttelse og kæmpe åbne landskaber, så kommer der igen lidt fart, ved at sætte et nyt GFX i.


    Ram har du nok af hvis ellers, at det er 4GB, som er installeret i maskinen.


    Så husk, som de andre siger, en ny strømforsyning, nak komme på tale, dog helt afhængig af hvilket GFX, du beslutter dig for at købe og hvor meget strøm, som det bruger. Umiddelbart ville jeg lige hoppe på en ny, for alle tilfælles skyld, sådan like omkring de 450 watt af en ordentlig kvalitet.


    Så har du nok til at kunne nyde dine spil igen, og få en mere flydende spil oplevelse ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Mit bedste bud ville være et Radeon HD 5770 og en Corsair CX 500W som RTM siger. D u vil aldrig kunne nå fuldstændig maksimal ydelse i wow med den cpu, men hvis du får et 5770 grafikkort, burde der ikke være så meget at klage over. Synes i øvrigt heller ikke der er så meget forskel på good, high og ultra quality i wow.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1