Trådløs ping?

  • Hey tweak!


    Min mor har lige købt en asus k52J.
    Jeg var lige inde og checke på speedtest.net og fandt noget jeg synes var meget underligt.
    Der er en trådløs router i kælderen og der står så den bærbare og en stationær på første sal. Den stationære har en d-link dongle der hedder DWL-G122. Ping på den stationære er 27ms og ping på den bærbare er 320. Download er lige højere på den bærbare. ca. 0,5 mbit. Der er ialt lavet 3 tests på hver skiftevis der viste det samme mønster. Kan den trådløse antenne i den bærbare virkelig være så meget dårligere eller hvad kan det skyldes?


    p.s. de er testet til samme server.


    på forhånd tank og nyd jeres aften.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Det lyder da lidt spøjst, det første jeg vil anbefale dig at gøre er at lave nogle mere reproducerbare måleresultater ved at tage pingtest.net (eller hvad du nu end bruger) ud af billedet.


    Det kan du gøre ved at pinge den trådløse router fra et konsol vindue og skrive:

    Code
    1. ping ip-adresse-for-trådløs-router


    Så har internet forbindelsen ikke noget at sige eller belastning på serveren heller.


    Hvis der stadigvæk er stor forskel, vil jeg anbefale dig at opdatere drivere til det trådløse netkort (evt. med en driver fra fabrkanten af den chip der sidder på netkortet).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.